• Aniiee

    Ship, ship, ship, ship, ship, ship, ship. Let's ship some litterary, move, and ts relationships.

    Vet ni vad shipping är? Det är när man parar ihop två fiktiva personer till ett kärlekspar. Detta kan vara, eller bli, officiella ships, som till exempel för att göra ett enkelt, Harry och Ginny i Harry Potter-serien. Det kan också vara fansens påhitt, ett enkelt exempel på det kan vara Harry och Hermione. Det flesta ships är faktiskt fansens, som vill se två personer de gillar bli ihop. En väldigt populär sådan är faktiskt en som hållit över framför allt två omgångar film. Magneto och Professor X i X-men. Både Ian McKellen och Patrick Stewart och Michael Fassbender och James McAvoy hade så bra personkemi att många ropade "Ship, Ship, Ship!" efter de filmerna. De två senare hade faktiskt så roligt med det att de faktiskt kysstes under en intervju med... någon av de stora amerkanska tv-profilerna, minns inte vem. Ibland kallas detta för lean-in shipping, det vill säga skådespeöare hade varit ok med det, men det är oftast inte deras beslut..

    Nu måste jag också tillstå att, ja... jag är en shipper av rang. Jag skriver själv fan fiction och älskar sk slash shipping. Exemplet med X-men ovan är ett exempel på slash shipping.

    Så har ni några favorit-ships? Eller kanske vill ni komma på några nu, om detta inte är ett fenomen ni stött på tidigare? 


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Svar på tråden Ship, ship, ship, ship, ship, ship, ship. Let's ship some litterary, move, and ts relationships.
  • SweeneyToad

    Oj, vilken underbar tråd, att jag har missat denna. Förvånad

    Bara för det har jag glömt bort, men jag återkommer. 

  • Aniiee
    SweeneyToad skrev 2021-10-23 13:59:54 följande:

    Oj, vilken underbar tråd, att jag har missat denna. 

    Bara för det har jag glömt bort, men jag återkommer. 


    Äh, det var ju ingen som nappade, men återkom gärna om du kommer på något :)
    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Aniiee

    Shipping!

    Lånar tråden av mig själv. Någon som har lust att tolka detta lilla stycke, då jag är rädd att jag drabbats av "författarvinkel".
    ____________________________________________


    Murdoch attacked again and again hit only air. Clive was clearly taking the advice to stay on his toes. Evading a third attack, Clive cheekily shot another fireball Murdoch?s way.
    ?Nice try?, he taunted.
    __________________________________________________

    VEM pratar?
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Jagäterkeso

    Jag gillar omaka par, ju mer omaka, ju roligare:

    Vad sägs om Cersei Lannister från GoT ihop med Hugh Grants karaktär från Notting Hill?  

    Azog the Defiler från Hobbit ihop med Rachel från Friends?

    Harley Quinn från Batman ihop med Alfons pappa?

  • Aniiee
    Jagäterkeso skrev 2023-08-31 21:58:39 följande:

    Jag gillar omaka par, ju mer omaka, ju roligare:

    Vad sägs om Cersei Lannister från GoT ihop med Hugh Grants karaktär från Notting Hill?  

    Azog the Defiler från Hobbit ihop med Rachel från Friends?

    Harley Quinn från Batman ihop med Alfons pappa?


    Det är intressanta idéer, men det är kanske inte riktigt detsamma som shipping.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Ship, ship, ship, ship, ship, ship, ship. Let's ship some litterary, move, and ts relationships.