• Anonym (Orolig)

    Blödningar i v 5 - missfall? (tw bild i tråden)

    Jag är gravid i v 4+4 och idag började jag blöda. Inte mycket, men tillräckligt för att oroa mig. Mina graviditetstest har dessutom inte blivit starkare den senaste veckan utan linjerna har varit likadana hela tiden. Ganska svaga linjer och ett clesrblue digital som visade 1-2v idag. Allt i min kropp skriker missfall men vill ändå se om det är någon som kan erbjuda en solskenshistoria.

    Såhär såg det ut när jag torkade mig:

  • Svar på tråden Blödningar i v 5 - missfall? (tw bild i tråden)
  • Anonym (4)

    Måste inte alls innebära m.f. Vid mina har jag blödit mycket och med klumpar och haft ont. Jag blödde så mycket att det krävdes binda v.7 med första barnet och det var ofarligt. Skillnaden då var att blodet var klarrött och "rent" och jag hade inte ont.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (4) skrev 2021-08-22 16:28:29 följande:

    Måste inte alls innebära m.f. Vid mina har jag blödit mycket och med klumpar och haft ont. Jag blödde så mycket att det krävdes binda v.7 med första barnet och det var ofarligt. Skillnaden då var att blodet var klarrött och "rent" och jag hade inte ont.


    Tack att du delar med dig! Jag har inte särskilt ont utan molande värk som jag haft sen jag plussade för en vecka sen bara. Hoppas på det bästa men är verkligen skräckslagen och har gråtit hela dagen...
  • Anonym (4)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-08-22 16:32:40 följande:
    Tack att du delar med dig! Jag har inte särskilt ont utan molande värk som jag haft sen jag plussade för en vecka sen bara. Hoppas på det bästa men är verkligen skräckslagen och har gråtit hela dagen...
    Jag förstår din oro! Man kan tyvärr inte göra nåt så där tidigt i en graviditet annat än vänta och se vad som händer. VUL kan du göra v.8.
  • Anonym (A)

    Blödningar är frustrerande. Jag blödde precis som du både den gången jag fick missfall och den här gången då det verkar ha gått bra. Tyvärr så kan man ju inte göra mer än att vänta men det behöver inte betyda missfall!

  • Anonym (Anonym)

    Så otroligt jobbigt psykiskt att blöda när man är gravid, vet precis hur det är. Har själv blödit i tre av fem graviditeter. Har ett ma i bagaget som upptäcktes på kub men det är en av de graviditeter som jag inte blödit i. Denna graviditet har jag blödit allt från rosa till mindre klumpar mellan v 5-11 men än så länge verkar allt vara bra. Varit på 3 vul och kub. Är nu i v 14 och hoppas så att slippa fler blödningar.

    Hoppas det går bra för dig!

Svar på tråden Blödningar i v 5 - missfall? (tw bild i tråden)