• Anonym (Ledsen)

    Hur länge blöder man? Kan man bli gravid direkt?

    Hej, jag fick missfall 17/8 och har redan slutat blöda, är det normalt slutade blöda redan efter 4-5 dagar, och nu undrar jag måste man använda skydd då till nästa mens eller kan man köra utan skydd? Finns de chans att blir gravid igen utan en mens emellan?

  • Svar på tråden Hur länge blöder man? Kan man bli gravid direkt?
  • Anonym (F)

    Hej, jag skulle boka in en tid hos en gynekolog för att se att allt är ute innan jag skulle börja försöka igen. Om allt kommit ut så behöver du inte vänta en mens innan ni försöker igen.

    Beklagar missfallet!

  • Anonym (Ledsen)

    Hej , man såg redan tisdag kväll att allt var ute, han sa att livmodern var tom , tycker du ändå att ja borde söka igen?

  • Anonym (F)

    [quote=81329206][quote-nick]Anonym (Ledsen) skrev 2021-08-23 10:59:44 följande:[/quote-nick]

    Hej , man såg redan tisdag kväll att allt var ute, han sa att livmodern var tom , tycker du ändå att ja borde söka igen?

    [/qoute]

    Okej vad bra, då kan ni försöka bli gravida nästa gång du har ägglossning :) Man behöver som sagt inte vänta en mens.

  • Anonym (F)

    Och nej, nu när du vet att allt är ute behöver du inte kolla igen. Det finns ingenting kvar och du har slutat blöda så då kan ni köra nästa gång du har ägglossning.

  • Anonym (Ledsen)

    Okej va bra , tack så mycket för alla svar

  • Anonym (F)

    Hoppas du blir gravid och att det går vägen nästa gång :)

  • Anonym (Jo)

    Håller tummarna och att det går vägen nästa gång.

  • Mina pojkar 2
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-08-23 10:11:31 följande:

    Hej, jag fick missfall 17/8 och har redan slutat blöda, är det normalt slutade blöda redan efter 4-5 dagar, och nu undrar jag måste man använda skydd då till nästa mens eller kan man köra utan skydd? Finns de chans att blir gravid igen utan en mens emellan?


    Hej! Beklagar missfallet :( jag har haft två missfall på raken, blev gravid direkt efter första missfallet men fick missfall igen i V 7. Man kan bli gravid direkt efter ett missfall. Det sa min gyn läkare :) Har du kollat din sköldkörtel? Jag hade hypotyreos och äter levaxin. Har nu fått ner mina TSH värden, har börjat försöka igen. Troligtvis därför jag fått mina missfall.
Svar på tråden Hur länge blöder man? Kan man bli gravid direkt?