Går det hitta tillbaka till varandra eller ska jag bara gå vidare helt och hållet
Är i en knepig situation
Min sambo har gjort slut, vi är förlovade sedan nästan tre år tillbaka, det var hon som friade till mig. I början var vårat förhållande bra. Men tror inte min sambo mått jättebra i förhållandet i det sista. Mycket bråk o tjafs om ingenting. Hon har ett väldigt påfrestande arbete medans jag gick in i väggen för över ett år sedan som också ha påverkat min energi jag kan ge till henne. Jag har arbetat och pluggat hemifrån när hon ska sova efter att hon jobbat natt (i en väldigt liten bostad) med massa djur. Som vi tar hand om också. Hon har gråtit på nätterna när jag sovit berättade hon i efterhand. Då hon plötsligt gjorde slut nu. Vilket jag aldrig trodde skulle komma såhär. Bodde i vårt gemensamma boende i en vecka tills jag flyttde ut och löst att vårt gemensamma med djur och husvagn osv.
Under tiden har hon sagt att hon var vart påväg att ångra sig och komma hem igen flera gånger när hon bott i sitt familjeboende. Vi har pratat ut om vad som har gått snett. Hon har uttryckt att hon inte kan se det som att detta är slutet för det är det enda som håller ihop henne. Att det känns som om jag ska åka hem till min familj ( som bor 3 timmar bort) ett tag och sen komma igen typ. Att det är ju inte att vi aldrig mer kommer ses eller prata osv, hon vill skicka bilder på vår gemensamma hund. Hon säger även att hon kommer säkert ångra sig om några veckor och höra av sig. att hon är orolig om de blir vi igen att min familj kommer hata henne då. Och att hon är så rädd för att förlora mig och om detta är rätt val hon gjort. Hon har inte berättat för sina alla sina vänner och ville inte ändra status på Facebook så alla kunde se.
Hon säger att vi behöver andas att de varit mycket nu med allt omkring oss. Hon har försökt allt hon kan för att få det att bli bra mellan oss och tror liksom inte på att det skulle funka om vi jobbade på det nu som jag sa vi kunde göra. Jag sa att det är lättare om du bara säger att allt är 100 % slut eller att du varit otrogen. Men det kunde hon inte säga sa hon. Samtidigt kan hon inte ha kvar våra gemensamma saker i boendet för hon säger att allt kommer påminna om mig, hon har redan beställt en ny säng exempelvis. Hon sa att jag fick absolut inte ge tillbaka henne ringen hon gav mig vid förlovningen för det skulle göra så jävla ont sa hon utan gör precis vad du vill med den. Jag har sagt att hon får ta över vår gemensamma katt och så vidare att vi ska skriva över allt på henne försäkring och så, men då säger hon att jag ju ändra mig sen och vi behöver inte skriva över henne nu och så.
Jag vill att vi ska hitta tillbaka till varandra, men hon har ju gjort slut, samtidigt som hon säger allt ovan vilket gör mig totalt förvirrad.
Vet inte om jag ska gå vidare bara eller vad jag ska göra. Vi har inte pratat sedan jag flyttade därifrån för 1 dag sedan. Råd och tips tack från personer i liknande situationer. Vet inte hur jag ska solla ut allt och tolka situationen. Vill ju inte ha lite hopp om det nu är helt förgäves, då kan jag likagärna börja i tankebanor på att gå vidare helt och hållet direkt.