• Anonym (Ts)

Huskur mot halsbränna?

Gravid i tredje trimestern och har fått sån extrem halsbränna nattetid. Vaknar av att det bränner.

Försvinner om jag går upp men det vore ju bra att kunna ligga ned om man ska sova. Vad kan man göra som lindring? Ska lägga kuddar under huvudet för att höja upp men vad mer? Alla tips tas emot med glädje!

• Svar på tråden Huskur mot halsbränna?
  • Anonym (!)

Omeprazol är effektivt.

• Anonym (Bränner)

Gaviscon?

Filmjölk?

• Dr Nail

Omeprazol, men ska det va en huskur så kan nåt så enkelt som att dricka massor med vatten neutralisera magsyran. Alternativt kokosvatten.

• Anonym (Ts)
    Dr Nail skrev 2021-08-26 12:43:26 följande:

Omeprazol, men ska det va en huskur så kan nåt så enkelt som att dricka massor med vatten neutralisera magsyran. Alternativt kokosvatten.

Får man äta omeprazol som gravid?

Skälet att jag frågade om huskur är att jag inte lätt rar mig till apotek innan helgen och der vore skönt att lindra det lite...
  • Anonym (Hjälper)
    Anonym (Ts) skrev 2021-08-26 07:59:03 följande:

Gravid i tredje trimestern och har fått sån extrem halsbränna nattetid. Vaknar av att det bränner.

Försvinner om jag går upp men det vore ju bra att kunna ligga ned om man ska sova. Vad kan man göra som lindring? Ska lägga kuddar under huvudet för att höja upp men vad mer? Alla tips tas emot med glädje!

Ta en näve havregryn och ät. Havren binder magsyran.

1.5 dl vatten och en halv/hel tesked bikarbonat, rör om och drick.
  • Anonym (Z)

Mandlar fick jag tips om när jag var gravid och det funka bra. Sötmandel

Svar på tråden Huskur mot halsbränna?