• Thu 26 Aug 2021 09:15
    22171 visningar
    22 svar
    -1
    22
    22171

    Hemliga uppdrag på kräftskiva

    Hallå alla partyprissar och ni med ett kreativt tänk!

    I helgen vankas det kräftskiva för ett gäng med en salig blandning av människor som vanligtvis inte brukar umgås! Därför tänkte vi köra leken ?hemligt uppdrag? som går ut på att alla får ett varsitt uppdrag under kvällens gång. Exempelvis ?håll tal med glöm bort vad du tänkt säga? eller ?styr ihop en dricklek? osv?

    Eftersom alla är lite nya för varandra så får det gärna va lagoma uppdrag mest för att lätta på stämningen. Kom gärna med förslag!

  • Svar på tråden Hemliga uppdrag på kräftskiva
  • Anonym (ett par försla­g)
    Thu 26 Aug 2021 16:33
    #11
    Gryntroll skrev 2021-08-26 10:00:57 följande:

    Ser en risk med dessa, om många nya för varandra. Kan bli plumpt iom att det är  "över gränsen" grejer som riskerar att skapa märklig stämning.


    Jo absolut. De kräver viss finess. Poängen är ju att det skall bli lite obekvämt, men inte för obekvämt. Så man får dela ut de uppgifterna till någon som är duktig socialt.

    Min syrra är sån, hon vet exakt hur man gör andra lagom obekväma, så att det blir roligt men bara strax över gränsen liksom.
  • Anonym (N)
    Fri 27 Aug 2021 09:46
    #12
    +1

    Jag vet en jättebra gissningslek. Den heter Vem av oss får Covid 19 först?

  • Anonym (S)
    Fri 27 Aug 2021 10:05
    #13

    Även om jag absolut kan se det roliga i detta, och har skrattat åt flera av de uppdragsförslag jag har läst i den här tråden, så hade jag själv hatat att få ett sånt uppdrag, särskilt om jag inte kände de andra på festen. Jag är både introvert och blyg och ogillar större tillställningar öht. Att ha ett uppdrag som får mig att framstå som fullkomligt socialt inkompetent, skulle göra saken tio gånger värre. Kan vara något att tänka på, att alla kanske inte uppskattar sånt här. Ge "snälla" uppdrag till de blyga personerna, som någon föreslog. Att hålla tal är för övrigt något som väldigt många personer upplever som obehagligt, oavsett om man är blyg eller inte.

  • Anonym (Blä)
    Fri 27 Aug 2021 15:21
    #14
    +1
    Nea389 skrev 2021-08-26 09:15:06 följande:

    Hallå alla partyprissar och ni med ett kreativt tänk!

    I helgen vankas det kräftskiva för ett gäng med en salig blandning av människor som vanligtvis inte brukar umgås! Därför tänkte vi köra leken ?hemligt uppdrag? som går ut på att alla får ett varsitt uppdrag under kvällens gång. Exempelvis ?håll tal med glöm bort vad du tänkt säga? eller ?styr ihop en dricklek? osv?

    Eftersom alla är lite nya för varandra så får det gärna va lagoma uppdrag mest för att lätta på stämningen. Kom gärna med förslag!


    Lekar på fester är vedervärdigt- speciellt om man inte känner resten av deltagarna. Jag hade vägrat vara med och inte gått på fest med er igen
  • Anonym (ett par försla­g)
    Fri 27 Aug 2021 15:37
    #15

    Var på en sån fest, anordnad av min syster där jag fick uppdraget att "Torka din man i ansiktet med en servett som han är en bebis som spillt".

    Tänkte att det var pinsamt, men han satt bara och tog det som om det var helt normalt :D

  • Anonym (Mvf)
    Fri 27 Aug 2021 15:41
    #16
    Anonym (Blä) skrev 2021-08-27 15:21:09 följande:

    Lekar på fester är vedervärdigt- speciellt om man inte känner resten av deltagarna. Jag hade vägrat vara med och inte gått på fest med er igen


    Samma här, pratar gärna med främlingar på fester, och jag är introvert och behöver min ensamtid. Däremot skyr jag krystade lekar som pesten, och har vänt på klacken när sådant vankas.

    Låt mig prata med folk på en fest, tvnga mig inte göra fåniga och pinsamma saker, för då går jag.
  • Anonym (Ja)
    Fri 27 Aug 2021 15:47
    #17
    Anonym (N) skrev 2021-08-27 09:46:26 följande:

    Jag vet en jättebra gissningslek. Den heter Vem av oss får Covid 19 först?


    Ja, den verkar spännande, och väldigt populär just nu! #trendinggames

    Då får man också en god ursäkt att ses igen, om det blir begravning. Så kan man köra samma lek igen till begravningskaffet! #winwin
  • Anonym (Blä)
    Fri 27 Aug 2021 22:39
    #18
    Anonym (Mvf) skrev 2021-08-27 15:41:39 följande:

    Samma här, pratar gärna med främlingar på fester, och jag är introvert och behöver min ensamtid. Däremot skyr jag krystade lekar som pesten, och har vänt på klacken när sådant vankas.

    Låt mig prata med folk på en fest, tvnga mig inte göra fåniga och pinsamma saker, för då går jag.


    Precis
  • Anonym (Fy)
    Fri 27 Aug 2021 22:44
    #19

    Jag hatar lekar på fest. Krystat och obekvämt.

  • Fri 27 Aug 2021 22:50
    #20

    Nä fy sjutton! 


    Avskyr den här sortens tvingande lekar som kan göra vissa närvarande sjukt obekväma, och som gör att åtminstone jag själv absolut inte kan slappna av och bara blir skitstressad över att jag förväntas göra nåt som balanserar på nån gräns både för vad jag sjäkv vill göra och vad andra utsätts för.

  • Anonym (T)
    Fri 27 Aug 2021 23:01
    #21

    Sånt här är jättekul om det görs på rätt sätt och med rätt folk. Jag hade lätt kunnat hålla tal eftersom jag går in i en roll när jag får såna här uppdrag (hade aldrig i livet gjort det som mig själv). Jag är ändå inte särskilt intresserad av att få nya vänner utan kan ibland bli lite less på att låtsas vara intresserad av andra personer som jag aldrig mer kommer träffa. Då är det perfekt med såna här grejer så jag kan göra något annat än bara kallprata.

  • Anonym (ett par försla­g)
    Fri 27 Aug 2021 23:21
    #22

    En stor del av nöjet med såna lekar är att de är roliga att planera ihop med någon. Minst hälften av grejerna man kommer på kan vara roliga just då, men man inser att de inte skulle funka på riktigt.

    Så det kräver en del planering, sätt dig ner med en kompis, make eller vad nu du har tillgängligt. Läs igenom förslagen i tråden, lägg till egna.

    Kan skriva ner några till:

    * Berätta någon korkad påhittad fakta om djuret kräfta för någon annan. Tex. visste du att kräftan är närmare släkt med säl än med hummer?

    * Hitta på ett roligt minne från en annan kräftskiva som aldrig har hänt.

    * (Till en invandrad person) Ljug ihop en historia om hur man firar kräftskiva i Iran (tex)

    * Fråga om det här är en riktig kräfta eller någon slags utklädd krabba.

    * (Till en invandrad person) sjung några rader ur en barnvisa på ditt hemspråk och hävda att det är en snapsvisa.  

Svar på tråden Hemliga uppdrag på kräftskiva