• Körsbärstomat

Intresserad av min bankkvinna, jag 37 år och hon 60 år

Hej,

Hände något totalt oväntat här i veckan, jag (kvinna 37 år) hade möte med den banken jag nu bytt till, det var första mötet och kvinnan som tog emot mig (trodde hon var runt 50 ish, visar sig vara 60 år) var bland det vackraste jag sett.

Hennes utstrålning, charm, kunskap, pondus och humor gjorde att jag både blev nervös och knappt kommer ihåg vad vi pratade om, mer än att jag nu fått nya kontonummer och sådant.

Förstår inte vad som hände, att jag tänder på kvinnor är inte ovanligt då jag är homosexuell men att det kändes som att hela hennes närvaro gjorde luften mellan oss elektrisk.

Såg att hon ibland blev lite generad när jag gav henne någon komplimang angående hur fascinerad jag var över hennes sätt att skriva på tangentbordet utan att ens titta ner.

Upplevde henne som väldigt bekväm och det var avslappnat mellan oss men ändå något "i luften", eller inbillade jag mig?

Hur som helst, sedan detta mötet så har jag inte kunnat sluta tänka på denna vackra och spännande kvinna.

Som att bli "förälskad vid första ögonkastet" men hur är det ens möjligt, har aldrig inträffat under alla mina år och då inte av någon som är över 20 år äldre!

På mötet gick vi igenom lite pensionsuppgifter men jag glömde bort hälften av vad vi pratade om så idag drygt 1 vecka senare ringde jag upp henne.

Vi pratade i drygt 30 min men kom inte riktigt fram till något konkret av alla dessa olika pensionsformer, men hon berättade en del saker om sitt privatliv (var hon är uppfödd och lite om hennes barn) och jag sa att hon är den härligaste bankkvinna jag sprungit på, då skrattade hon och tackade så mycket sen frågade hon om jag skulle vilja komma förbi henne på kontoret så kan vi gå igenom detta tillsammans framför hennes datorskärm - mycket lättare för oss båda tyckte hon.

Jag tackade självklart ja till detta och bokade en dag framöver, något som jag tycker ska bli spännande.

Vet att hon inte är gift, bor utan nån partner och att hon bor i samma stad som jag gör.

Nu undrar jag, kan jag på något sätt "uppvakta henne" med exempelvis en blomma och ett kort som "Tack för bra service och hjälp"? Men skulle verkligen vilja säga till henne på något sätt utan att jag verkar som en psykopat att jag tycker hon är otroligt vacker och intressant (okej men med bättre valda ord), tänker att man lever en gång och detta är en känsla jag aldrig upplevt tidigare så har svårt att bara låta det vara utan att förmedla detta till henne på något sätt.

Verkar jag galen som fått en crush eller vad man ska säga på denna kvinna?

Kan inte släppa tanken på henne, herregud!

• Svar på tråden Intresserad av min bankkvinna, jag 37 år och hon 60 år
  • Anonym (S)

Det där "i luften" var total inbillning från din sida. Du gjorde henne obekväm och hon försökte sköta sitt jobb. Hur skulle du själv känna att få samma uppmärksamhet från en man...? Lämna henne ifred, du ska absolut INTE ge henne blommor, kort, presenter eller nåt annat!!

I framtiden kan du ju dejta lite äldre kvinnor om du nu har upptäckt att du tänder på det.

• Anonym (Najs)

Det låter som ni har något på G!

Tycker du ska tillfället i akt när ni ses nästa gång och bjuda ut henne?

Vilken bank är det?

• Körsbärstomat
    Anonym (S) skrev 2021-08-26 13:55:12 följande:

Det där "i luften" var total inbillning från din sida. Du gjorde henne obekväm och hon försökte sköta sitt jobb. Hur skulle du själv känna att få samma uppmärksamhet från en man...? Lämna henne ifred, du ska absolut INTE ge henne blommor, kort, presenter eller nåt annat!!

I framtiden kan du ju dejta lite äldre kvinnor om du nu har upptäckt att du tänder på det.

Om en yngre kille skulle uppvakta mig oavsett om jag var intresserad eller inte så skulle jag tänka att det var fint och modigt gjort av honom.

Sedan göra klart för vad jag "känner" eller vad man ska säga. Att bli uppvaktad är inte något negativt i mina ögon.

Och nej detta är inte något jag någonsin tidigare tänt på eller vad man ska säga, och det är enbart denna kvinna det vet jag ????.
  • Körsbärstomat
    Anonym (Najs) skrev 2021-08-26 13:56:31 följande:

Det låter som ni har något på G!

Tycker du ska tillfället i akt när ni ses nästa gång och bjuda ut henne?

Vilken bank är det?

Vill inte outa vilken bank det är, får se nästa gång vi ses om någon vecka hur stämningen är.

Kanske slog slint i mitt huvud bara, får väl vänta och se.
  • Anonym (Najs)

Om ert nästa möte är strax innan lunch eller innan banken stänger så kan du smidigt fråga henne om hon har planer för lunch eller aw. Det behöver inte vara så märkvärdigt. Ta det därifrån.

Hoppas det går bra. Berätta gärna för oss hur det går

• Anonym (Najs)

Äsch, du måste ju vara ett troll. Varför har du annars ställt samma fråga på Flashback?

• Anonym (S)
    Körsbärstomat skrev 2021-08-26 14:21:14 följande:
    Om en yngre kille skulle uppvakta mig oavsett om jag var intresserad eller inte så skulle jag tänka att det var fint och modigt gjort av honom.

Sedan göra klart för vad jag "känner" eller vad man ska säga. Att bli uppvaktad är inte något negativt i mina ögon.

Och nej detta är inte något jag någonsin tidigare tänt på eller vad man ska säga, och det är enbart denna kvinna det vet jag ????.
    Fint och modigt, romantiskt osv för en människa kallas sexuella trakasserier på jobbet för en annan, tänk på det. Det är inte alla som önskar den typen av uppmärksamhet.
  • Körsbärstomat
    Anonym (Najs) skrev 2021-08-26 15:05:27 följande:

Äsch, du måste ju vara ett troll. Varför har du annars ställt samma fråga på Flashback?

Varför skulle jag vara ett troll?

Ville se skillnaden om svaren här vore mer seriösa än flashback, och inser att det finns troll som du även härinne.
  • Körsbärstomat
    Anonym (Najs) skrev 2021-08-26 14:48:12 följande:

Om ert nästa möte är strax innan lunch eller innan banken stänger så kan du smidigt fråga henne om hon har planer för lunch eller aw. Det behöver inte vara så märkvärdigt. Ta det därifrån.

Hoppas det går bra. Berätta gärna för oss hur det går

Absolut jag kommer berätta hur det går när jag varit förbi på mötet men det ligger en vecka ish framåt i tiden :)

Ska kolla med henne när hon har lunch, bra idé, om jag vågar villsäga kanske blir lite märkligt men man kan alltid chansa, kan inte få mer än ett nej :)
  • CountessBathory

Ta det lugnt, hennes jobb är att ge bra kundservice. Ge henne ingen blomma eller present, det blir bara konstigt och smått obehagligt. 

• Körsbärstomat
    CountessBathory skrev 2021-08-26 17:50:54 följande:

Ta det lugnt, hennes jobb är att ge bra kundservice. Ge henne ingen blomma eller present, det blir bara konstigt och smått obehagligt. 

På min arbetsplats får vi ibland blombud eller att personer kommer med något till oss eller till enskild medarbetare.

Ingen har upplevt det som obehagligt eller konstigt, och ja två kollegor har på detta sättet blivit utbjudna.
Svar på tråden Intresserad av min bankkvinna, jag 37 år och hon 60 år