• johannaFr

Ni som pluggar eller har pluggat till psykolog

Jag behöver er hjälp! 
    Är medveten om att det är off-topic (alltså det handlar varken om barn eller familjeliv) men min fråga riktar sig till er som pluggar eller har pluggat på psykologprogrammet. Jag skulle nämligen behöva information gällande hur det ser ut med obligatorisk närvaro (framförallt i Umeå)? Tror ni att det skulle funka att typ veckopendla till hemorten och bo ca 50% i Umeå och 50% ungefär 4 timmar bort? Är det generellt ett fåtal hela dagar i veckan som man ska vara på plats eller är föreläsningar/seminarier/grupparbeten osv. utspridda under veckan? Optimalt hade ju varit om man var tvungen att vara på plats typ två heldagar i veckan, tex. onsdag/torsdag, följt av frivilliga moment... Ja ni fattar nog vart jag vill komma Flört                                                 

Det skulle underlätta om ni som svarar även anger vilken termin ni befinner er i, eftersom att jag utgår från att närvaroaspekten förändras eller åtminstone varierar under programmets gång. 

Jag är som sagt primärt intresserad av att få reda på hur det ligger till i Umeå. Om ni går på psykologprogrammet i Uppsala eller Östersund (MiUn) så får ni dock också gärna uttala er hur studierna är upplagda på ert lärosäte! Glad

Jag skulle bli otroligt tacksam om någon kan hjälpa mig att få lite klarhet så att jag kan överväga om min idé att plugga till psykolog är genomförbar eller inte.    
  • Svar på tråden Ni som pluggar eller har pluggat till psykolog
  • Anonym (Psykologstudent)

Hej,

Jag har dessvärre ingen aning om hur det ser ut på dessa orter men när jag satt i samma fundering så mejlade jag studievägledarna och bad om ett schema för termin 1 på programmet. Många universitet har alla scheman tillgängliga för alla (Örebro tex där jag pluggar) men de som inte haft det har gladeligen skickat så att man ska kunna se hur det ser ut. Så prova med det!

Svar på tråden Ni som pluggar eller har pluggat till psykolog