• Blommise

varför la telefonväxeln på luren?

Skulle ringa till BUH (barn och ungdomshabiliteringen) idag. hade kollat tiderna och det var öppet när jag skulle ringa.

En kvinna. I luren säger "hej" och jag säger hej tillbaka, sen lägger hon bara på luren. jag ringer en igen, säger "hej," hörs jag?" och så lägger hon på igen. jag gör ett till försök, säger "hej?" och då svarar hon att jag kommit till vårdcentralen och frågar vem jag ska prata med, så jag svarar "Jo, barn och ungdomshabiliteringen", okej då återkopplade jag dig, säger hon så jag väntar ett tag sen lägger hon på luren igen?

jag förstår ingenting.

• Svar på tråden varför la telefonväxeln på luren?
  • Anonym (www)

det är nog ingen här som kan tänka eller tycka något. 

• Blommise
    Anonym (www) skrev 2021-08-27 17:05:07 följande:

det är nog ingen här som kan tänka eller tycka något. 

Okej, tänker om jag gjort något fel.
  • Anonym (Ghost)
    Blommise skrev 2021-08-27 17:02:43 följande:

Skulle ringa till BUH (barn och ungdomshabiliteringen) idag. hade kollat tiderna och det var öppet när jag skulle ringa.

En kvinna. I luren säger "hej" och jag säger hej tillbaka, sen lägger hon bara på luren. jag ringer en igen, säger "hej," hörs jag?" och så lägger hon på igen. jag gör ett till försök, säger "hej?" och då svarar hon att jag kommit till vårdcentralen och frågar vem jag ska prata med, så jag svarar "Jo, barn och ungdomshabiliteringen", okej då återkopplade jag dig, säger hon så jag väntar ett tag sen lägger hon på luren igen?

jag förstår ingenting.

Låter som en klassisk felkoppling. Personen vet väl inte hur hon ska använda växeln rätt bara. Släpp det.......
  • neverpreggo
    Blommise skrev 2021-08-27 17:06:15 följande:
    Okej, tänker om jag gjort något fel.

Varför skulle det vara något som du gjort när du bara ringt rätt och sagt hej?

Antingen förstår hon inte växeln eller så är det något fel på den.

• Anonym (Frida)

Är du helt säker på att hon lade på? Ibland kan man höra ett klick följt av tystnad fastän personen är kvar på tråden. Om samtalet verkligen bröts så tror jag, som de andra här, att det var något med tekniken som inte gick som det var tänkt. Finns ju liksom ingen anledning att de skulle svara bara för att lägga på i örat på folk.

• Betty Boop

Hur ska någon på Familjeliv kunna svara på det?

Det är väl ett icke-problem? Vad är det som är konstigt? Sånt strul händer väl då och då?

• Anonym (Bibi)

Ngt teknikstrul låter det som. Att hon svarade Hej, låter ju som att hon trodde att det skulle vara någon annan, någon som hon redan hade ett samtal med.

Svar på tråden varför la telefonväxeln på luren?