• VeraVill

Ett av kärlekens fem språk - Tid för varandra

Jag och min sambo diskuterade precis ?de fem olika språken för kärlek? och fastnade vid något som jag bara måste fråga er alla om!

(För er som inte tidigare läst om dessa handlar det om olika sätt att kommunicera kärlek på. Vi alla ger och tar emot kärlek på olika sätt och här kommer en snabb genomgång:

1. Uppskattande ord (att säga fina saker till varandra såsom: jag älskar dig)

2. Tid för varandra (att man avsätter tid för att hitta på saker tillsammans)

3. Gåvor (att ge något till sin partner)

4. Tjänster (att göra något åt sin partner, t.ex. diska, byta däck på bilen, laga mat eller vadsom)

5. Fysisk närhet (kramar, pussar, sex m.m.)

När vi gick igenom dessa så kändes nummer 2. ?Tid för varandra? som så jävla självklar för alla som är tillsammans men när vi diskuterade om det så hamnade vi ändå i att det kanske inte är så självklart att man verkligen avsätter tid för att hitta på saker ihop. Vad tycker ni det innebär att vara tillsammans och hur mycket tid vill ni spendera med er partner? Om ni inte vill vara med er partner - vad vill ni hellre göra? Och spelar tiden man spenderar med varandra så mycket roll eller är det mer kvaliteten i sakerna man gör som gör det? Berätta vad ni tänker!!

• Svar på tråden Ett av kärlekens fem språk - Tid för varandra
  • Norrländskan123

För mig kan det räcka med att få några minuter själva i sängen innan läggdags. Betyder inte att man ska ha sex. Men att prata om dagen, mysa med varann och bara vara ensamma. Många har familj och tyvärr hinner man inte alltid med så mkt närhet mitt i allt vardagsbestyr.

Svar på tråden Ett av kärlekens fem språk - Tid för varandra