• AllieP

Kan jag vara gravid redan nu?

Hej! Tänkte höra om någon varit med om liknande. Tog ut min hormonspiral(mirena) förra veckan den 26/8. Vi hade oskyddat sex i söndags den 29/8 och jag såg igår (31/8) via ÄL test att jag hadde ägglossning igår, och idag (testade idag igen). Min fråga; Kan man bli gravid så snabbt efter uttag eller behöver livmoderslemhinnan återhämta sig? Jag hade hormonspiral i 11 år och var osäker på vart i min cykel jag var. Sen vet jag att chansen vanligen att bli gravid är 25%, vilket gör att detta ligg borde vara ganska osannolikt att ge en graviditet, eller? 

• Svar på tråden Kan jag vara gravid redan nu?
  • Anonym (Troligtvis inte)

Skulle nog säga att de är för tidigt med en graviditet redan

• Anonym (K)

Jag fick en blödning ca 7 dagar efter att jag tog ut min hormonspiral (haft i 7 år) och blev gravid efter det.

Jag hade ingen egentlig cykel, eller i alla fall mens då jag hade min spiral, vet inte hur det varit för dig? Men jag blev gravid direkt i alla fall, dock slutade det i missfall.. Så omöjligt är det nog inte :)

• Anonym (Hej)
    AllieP skrev 2021-09-01 13:45:35 följande:

Hej! Tänkte höra om någon varit med om liknande. Tog ut min hormonspiral(mirena) förra veckan den 26/8. Vi hade oskyddat sex i söndags den 29/8 och jag såg igår (31/8) via ÄL test att jag hadde ägglossning igår, och idag (testade idag igen). Min fråga; Kan man bli gravid så snabbt efter uttag eller behöver livmoderslemhinnan återhämta sig? Jag hade hormonspiral i 11 år och var osäker på vart i min cykel jag var. Sen vet jag att chansen vanligen att bli gravid är 25%, vilket gör att detta ligg borde vara ganska osannolikt att ge en graviditet, eller? 

Tänker att så länge du fått ägglossning så borde du kunna bli gravid rent tekniskt. Så jag skulle kunna tro att det är möjligt men det är bara mina tankar.
  • AllieP

Tack för era svar! Tänker också att det borde gå för ägglossningen men eftersom slemhinnan också påverkas så borde den inte vara redo. Hade ingen cykel eller mens unde de 11 åren jag hade spiral. Vill helst vänta tills en cykel gått innan vi provar, därför undrade jag :) 

• Anonym (X)

Klart att det är möjligt, men kanske inte stora odds

Svar på tråden Kan jag vara gravid redan nu?