• Anonym (A)

Bitter efter uppbrott

Hur länge får man tillåtelse att vara arg och bitter på sitt ex? Så bitter och arg så att jag tar ut det på mitt ex i form av frustration, elakheter. Nej jag är inte stolt över mitt agerande. 6 månader har gått och jag mår fortfarande som jag gjorde efter en månad. Vad gör man? Jag vill bara skrika på henne igen och igen. Samtidigt som jag inte vill ha något med henne att göra. Hon stal mitt hjärta och mitt liv. Jag kommer aldrig bli densamma igen.

• Svar på tråden Bitter efter uppbrott
  • Anonym (E)

Varför har ni kontakt....?

• Anonym (E)

Efter så lång tid har du iaf ingen som helst rätt att ta ut din ilska på henne. Du behöver terapi.

Varför gjorde hon slut?

• Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2021-09-01 21:28:09 följande:

Varför har ni kontakt....?

Jag kan inte sluta kontakta henne. Hon träffade en ny direkt. Jag är så besviken
  • eMund

Är nog bra om du bearbetar det så du kan komma vidare. Gå och prata med någon eller skriv ner allt du känner, vänd och vrid på allt och skriv skriv skriv.

Kommer kännas bättre när du har fått ur dig dina tankar som maler.

• Anonym (imperfekt)

Börja göra nåt nytt som skingrar dina tankar?

Hitta en ny hobby, en kurs, en ny grupp medmänniskor att lära känna.

Det kan ta ett par år när livet är skit men man kommer över allt med lite distans.

Den bästa hämnden är att bli lycklig, glöm aldrig det.

• Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2021-09-01 21:29:03 följande:

Efter så lång tid har du iaf ingen som helst rätt att ta ut din ilska på henne. Du behöver terapi.

Varför gjorde hon slut?

Hon ville leva med någon annan. Den hon träffade direkt
  • Anonym (imperfekt)
    Anonym (A) skrev 2021-09-01 21:29:24 följande:
    Jag kan inte sluta kontakta henne. Hon träffade en ny direkt. Jag är så besviken
    Blocka och ta bort, du behöver inte se det där.

Uppenbarligen var det något i görningen redan då, hon bara saknade kraft att göra slut i tid.
  • Anonym (E)
    Varför inte, har ni barn ihop? Om inte, radera/blockera på telefon och sociala media. Du kan, men vill hellre kräla runt i din ilska.

Jaha, det är väl inte hennes fel att hon råkade träffa nån ny. Hon har ingen skyldighet att hålla på sig när hon dumpat dig. Antagligen hade känslorna försvunnit för länge sen vid det laget.
  • Anonym (E)
    Anonym (A) skrev 2021-09-01 21:30:34 följande:
    Hon ville leva med någon annan. Den hon träffade direkt
    Men vadå, träffades de före eller efter hon dumpade dig? Om det var före är det så klart svinigt, men också ett starkt bevis på att ni inte var rätt för varandra.
  • Anonym (Tid)

Det kan absolut ta lång tid, men det låter som att du behöver hjälp med att bearbeta detta. Så sök hjälp är mitt tips. Det hjälper. Och klipp alla band, noll kontakt med exet är det allra bästa.

• Anonym (K)
    Hon träffade honom innan.
Svar på tråden Bitter efter uppbrott