• Thu 2 Sep 2021 14:33
    1834 visningar
    3 svar
    -1
    3
    1834

    Planerat kejsarsnitt på Danderyd?

    Någon här som har träffar dr. Jennie Stolt på Danderyds sjukhus för diskussion om planerat snitt? Önskar så komma i kontakt med henne pga är livrädd inför mötet och beslut.

  • Svar på tråden Planerat kejsarsnitt på Danderyd?
  • Anonym (X)
    Fri 3 Sep 2021 11:14
    #1
    +1
    Mikkans skrev 2021-09-02 14:33:53 följande:

    Någon här som har träffar dr. Jennie Stolt på Danderyds sjukhus för diskussion om planerat snitt? Önskar så komma i kontakt med henne pga är livrädd inför mötet och beslut.


    Det är inte så det fungerar, du kan inte efterfråga kontaktvägar till en läkare på FL

    Om din BM bedömer att du kan vara i behov av snitt så får du en tid bokad för samtal, sedan tar läkaren upp samtalet med sin grupp och efter det får du en bedömning om snitt är godkänt. 

    Att du är nervös har inget med saken att göra. En människa som arbetar som läkare har en anställning och är tillgänglig de timmar de jobbar utefter sitt schema. De stå inte och trampar nervöst och väntar dygnets alla timmar på att just du ska höra av dig till dem. De har ett jobb att sköta med hundratals patienter de ska ordna för. När de slutar för dagen vill de vara ifred. Du får anpassa dig efter de tider du får.
  • Anonym (EE)
    Fri 3 Sep 2021 12:17
    #2

    Är det som X menar så håller jag med denne men funderar på om du med henne menar en blivande mamma som träffat läkaren?

  • Sun 5 Sep 2021 11:30
    #3
    +1
    Anonym (EE) skrev 2021-09-03 12:17:45 följande:

    Är det som X menar så håller jag med denne men funderar på om du med henne menar en blivande mamma som träffat läkaren?


    Exakt så! Givetvis inte privata kontaktvägar! Hahahah. Henne=denne! Kunde formulerat mig bättre... men i stundens hetta blev det tokigt.
Svar på tråden Planerat kejsarsnitt på Danderyd?