• Anonym (H)

Gravsymtom såhär tidigt?

Kan man känna av graviditeten 4 dagar efter ÄL? Har koll på min ägglossning & hade samlag samtidigt, detta var i söndagskväll, o idag har jag varit så överdrivet trött. Kan man redan känna av det? Eller beror det på något annat?

Hört att hcg gör att man blir trött, men kan de redan vara så ?högt? att de orsakar trötthet? Kanske bara inbillning

En vän som gjort ivf påstod att hon var lika trött 3 dagar efter hon satt tillbaka embryot, är de Någon skillnad med ivf för att embryot är 5 dagar gammalt redan?

• Svar på tråden Gravsymtom såhär tidigt?
  • Anonym (H)

.......

• Anonym (6 ggr)

Nej, vad du än känner är det absolut inte gravsymptom. Ett befruktat ägg måste först bli en blastocyst innan det ens kan fästa. Det tar 5 dagar efter äl. Sen kan det ta uppåt 2 dagar till innan embryot fäster. Först efter det börjar hcg bildas och det tar ett tag innan det påverkar kroppen. Din bekanta som gjorde IVF kanske satte in en blastocyst och fick sen symptom 3 dagar senare. Det är väl inte helt omöjligt, men troligare är att det berodde på medicinerna man får under IVF.

• Anonym (Nej)

Som personen ovan säger, nej det är inte gravsymptom. Det är ägglossningssymptom som du upplever.

Din vän har troligtvis tagit progesteron efter insättningen för att behålla embryot/blastocysten? Det ger också liknande gravsymptom.

Men jag håller tummarna att du upplever det om ett par dagar/en vecka :)

• Anonym (E)

LOL, nej det kan man inte för ägget har inte ens fäst i kroppen :)

• Anonym (H)

Okej då vet ja .. :)

Svar på tråden Gravsymtom såhär tidigt?