• Anonym (Ts)

Illamående 6 dagar efter äl

Är det ens möjligt?

Missfall för typ tre veckor sedan (jag fick alltså äl igen två veckor efter att blödningen började) och mår nu 6 dagar efter äl illa på natten.

Sover som i dvala och vaknar av att må illa (precis samma som i tidig del av förra graviditeten som slutade i missfall).

Är det ens möjligt att må illa pga graviditet typ samma dag som ägget isf fäster? Eller ska jag bara anta att detta beror på andra orsaker/helt enkelt blivit ett symptom i min menscykel?

(Obs. Förstår naturligtvis att ingen kan säga ?du är gravid? utan är endast nyfiken om symptom ens skulle kunna existera)

• Svar på tråden Illamående 6 dagar efter äl
  • Anonym (Nej)

Om du är helt hundra på när du hade ÄL så beror illamåendet inte på graviditet efter sex dagar. 100 % säkert.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Nej) skrev 2021-09-03 10:37:15 följande:

Om du är helt hundra på när du hade ÄL så beror illamåendet inte på graviditet efter sex dagar. 100 % säkert.

100% säker. Tempar med nc.

Det jag fundera på är hur lång tid det tar innan man faktiskt kan känna av hormonet. Ägget ska ju fästa efter 6 dagar (men verkar ju som att det även kan ske ett par dagar tidigare).

Alltså jag går inte och tror att jag är gravid här så att jag är tydlig med det igen. Är bara fundersam
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ts) skrev 2021-09-03 10:51:07 följande:
    100% säker. Tempar med nc.

Det jag fundera på är hur lång tid det tar innan man faktiskt kan känna av hormonet. Ägget ska ju fästa efter 6 dagar (men verkar ju som att det även kan ske ett par dagar tidigare).

Alltså jag går inte och tror att jag är gravid här så att jag är tydlig med det igen. Är bara fundersam
    Ägget fäster efter ca en vecka så det kan lika gärna vara åtta dagar. Sedan måste hormonerna komma upp i såna nivåer att det kan påverka kroppen så kanske en vecka till ungefär. Tyvärr är ju gravidsymptom ganska lika det man kan känna inför mens också så det blir mer som en bekräftelse i efterhand när man vet vad som är vad.
  • Anonym (Zorba)

Nej, det är inte möjligt att det beror på en eventuell graviditet. 

Såvida du inte hade ägglossning tidigare än du trodde. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Nej) skrev 2021-09-03 10:53:26 följande:

Ägget fäster efter ca en vecka så det kan lika gärna vara åtta dagar. Sedan måste hormonerna komma upp i såna nivåer att det kan påverka kroppen så kanske en vecka till ungefär. Tyvärr är ju gravidsymptom ganska lika det man kan känna inför mens också så det blir mer som en bekräftelse i efterhand när man vet vad som är vad.

Haha. Ja då har jag nog tyvärr börjat påverkas av annat i menscykeln då kanske (aldrig haft så tidigare)
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Zorba) skrev 2021-09-03 11:01:25 följande:

Nej, det är inte möjligt att det beror på en eventuell graviditet. 

Såvida du inte hade ägglossning tidigare än du trodde. 

Tack. Nej det kan jag inte ha haft
Svar på tråden Illamående 6 dagar efter äl