Nutid skrev 2023-06-28 12:38:19 följande:
Jag är helt medveten om att min typ är det minst eftertraktade på "Marknaden".
Men som jag känner det så kan det räcka att det är teoretiskt möjligt, det var inte så att kvinnorna sprang efter mig när jag var lite halvnörd och blyg heller. Men det var teoretiskt sett möjligt att möta en kvinna som vill ha mig vilken dag som helst.
Att leva i förhållande och vara trogen mot en kvinna som inte vill ha sex däremot är en garanti för att det aldrig blir sex.
Naturligtvis vill jag ha hela kittet med tre delar: 1. Liknande värderingaroch bra kommunikation. 2.Närhet och kramar. 3. Samt den sexuella intimiteten och attraktionen.
Under många år hade vi bara första delen av de tre och kommunikationen var sådär när det gällde oss själva, vi mest bedrev familjen AB.
När jag hade fått nog men inte ville ge upp utan att
göra ett sista försök. Då fick jag kämpa för att få ett svar på hur hon tänkte kring sex om det andra funkar bra varvid hon svarar att 2-3 gånger i veckan är bra. (Hade hon här sagt att sex inte var intressant, hade jag lämnat då). Vi har nu jobbat på med förhållande under 2,5 år så har det rätt bra i del 1 och 2. Min som inte alls var nöjd innan känner att vi har det bra och hon har ingen lust att ha sex. Medan jag saknar sexet och den åtrå som följer däremot tycker jag också att det är mycket bättre nu än för 2 år sedan.
Absolut finns det kvinnor som inte vill ha ett förhållande och söker casual sex. Dock tänker jag att om inte ens din egen fru vill ligga med dig, varför skulle random kvinna vilja göra det?
Kommer du vara öppen med att du söker något vid sidan om eller kommer du ljuga om att du är singel? Man kan ju lätt att kolla upp civilstatus idag. Tror inte det är jättemånga kvinnor som tänder på tanken att vara någons sidoknull faktiskt?.