• Nutid

Mitt äktenskap kommer att ta slut om vi inte kommit igång med regelbundet sex innan nyår

Vi har haft det knakigt i förhållandet och går på parterapi, vi pratar mer med varandra nu och rätt fysiska med närhet och kramar. Men jag saknar verkligen sexet. Jag frågade henne tidigare i år hur mycket sex det finns i idea-läget och fick svaret att 2-3 gånger i veckan när allt annat är bra. Än så länge är det fortfarande noll.

Jag är glad över att ha gjort ett så distinkt krav. Och jag ser faktiskt fram emot bägge utfallen.

Tänker jag för fyrkantig? Är det någon annan som gjort liknande deadline för sitt förhållande?

• Svar på tråden Mitt äktenskap kommer att ta slut om vi inte kommit igång med regelbundet sex innan nyår
  • Anonym (Pompe)
    Blondacissi skrev 2023-06-28 14:50:27 följande:

Hej !
    Hur har det gått för dig ?  Jag har följt din tråd så länge.
    Mvh

När jag läser denna tråd så är jag glad att jag lever själv och sköter sexet själv...
  • Anonym (Hmmm)
    Nutid skrev 2023-06-28 12:38:19 följande:
    Jag är helt medveten om att min typ är det minst eftertraktade på "Marknaden".
    Men som jag känner det så kan det räcka att det är teoretiskt möjligt,  det var inte så att kvinnorna sprang efter mig när jag var lite halvnörd och blyg heller. Men det var teoretiskt sett möjligt att möta en kvinna som vill ha mig vilken dag som helst.
    Att leva i förhållande och vara trogen mot en kvinna som inte vill ha sex däremot är en garanti för att det aldrig blir sex.
    Naturligtvis vill jag ha hela kittet med tre delar: 1. Liknande värderingaroch bra kommunikation.  2.Närhet och kramar. 3. Samt den sexuella intimiteten och attraktionen.
    Under många år hade vi bara första delen av de tre och kommunikationen var sådär när det gällde oss själva,  vi mest bedrev familjen AB. 
    När jag hade fått nog men inte ville ge upp utan att 
    göra ett sista försök. Då fick jag kämpa för att få ett svar på hur hon tänkte kring sex om det andra funkar bra varvid hon svarar att 2-3 gånger i veckan är bra. (Hade hon här sagt att sex inte var intressant, hade jag lämnat då). Vi har nu jobbat på med förhållande under 2,5 år så har det rätt bra i del 1 och 2. Min som inte alls var nöjd innan känner att vi har det bra och hon har ingen lust att ha sex. Medan jag saknar sexet och den åtrå som följer däremot tycker jag också att det är mycket bättre nu än för 2 år sedan.
    Absolut finns det kvinnor som inte vill ha ett förhållande och söker casual sex. Dock tänker jag att om inte ens din egen fru vill ligga med dig, varför skulle random kvinna vilja göra det?

Kommer du vara öppen med att du söker något vid sidan om eller kommer du ljuga om att du är singel? Man kan ju lätt att kolla upp civilstatus idag. Tror inte det är jättemånga kvinnor som tänder på tanken att vara någons sidoknull faktiskt?.
  • Ascendere
    Anonym (Hmmm) skrev 2023-06-28 15:16:10 följande:
    Absolut finns det kvinnor som inte vill ha ett förhållande och söker casual sex. Dock tänker jag att om inte ens din egen fru vill ligga med dig, varför skulle random kvinna vilja göra det?

Kommer du vara öppen med att du söker något vid sidan om eller kommer du ljuga om att du är singel? Man kan ju lätt att kolla upp civilstatus idag. Tror inte det är jättemånga kvinnor som tänder på tanken att vara någons sidoknull faktiskt?.
    Beror helt på varför TS fru inte vill ligga med honom.
    Om det är för att han är oattraktiv så lär det bli svårt att hitta någon annan om han inte går neråt i skalan. 
    Om det däremot är för att hon tröttnat på just honom behöver det inte vara särskilt svårt. 
  • Anonym (Hmmm)
    Ascendere skrev 2023-06-28 15:31:44 följande:
    Om det är för att han är oattraktiv så lär det bli svårt att hitta någon annan om han inte går neråt i skalan. 
    Om det däremot är för att hon tröttnat på just honom behöver det inte vara särskilt svårt. 
    Ok, så du menar att det inte är särskilt svårt för TS att hitta en kvinna som vill ligga med honom vid sidan om hans fru tröttnat på honom?
    Man läser ju överallt att män har skitsvårt att hitta någon för sex, även när de är singlar. Skulle det vara enklare om han är gift? Jag får inte ihop det?
  • Ascendere
    Anonym (Hmmm) skrev 2023-06-28 15:45:48 följande:
    Ok, så du menar att det inte är särskilt svårt för TS att hitta en kvinna som vill ligga med honom vid sidan om hans fru tröttnat på honom?
    Man läser ju överallt att män har skitsvårt att hitta någon för sex, även när de är singlar. Skulle det vara enklare om han är gift? Jag får inte ihop det?
    Gäller samma för gifta som ogifta män, är man attraktiv är det lätt, är man oattraktiv är det svårare. Civilstatus är egentligen sekundärt. 

Vet inte var TS befinner sig på skalan men utefter vad han skrivit i tråden verkar han inte helt off socialt i alla fall. 
  • Anonym (Optimistiskt värre)
    Anonym (Rimligt) skrev 2023-06-28 13:35:53 följande:

Jag är singel men har egen erfarenhet av 6 olika gifta  och vi  träffades 2-5 ggr. En av dem skilde sig efter 2 år och vi träffas än, ett år senare. Han är yngre än mig och något förhållande är ej planerat.  Men nu träffar jag bara honom. 
    Är ts öppen från start med att det enbart gäller  sex plus att han är gift så kan det funka. 
      Alla kvinnor vill inte ha ett förhållande. 

Nej, alla kvinnor vill inte ha ett förhållande, men det innebär ju inte att de vill ligga med någons annan man för det.
  • Nutid
    Dimisi skrev 2023-06-27 23:48:45 följande:

Du är så lojal och ambitiös, Nutid. Det är fint. Jag har oxå svårt att lämna ett förhållande om det inte är ett gemensamt beslut. Det känns bäst om båda känner att man verkligen har kämpat och provat flera lösningar. Man skiljs som vänner och delar sorgen. Så har mina tidigare förhållanden tagit slut.

Men min man och livskamrat vägrade släppa taget om mig. Han var beroende av att ha någon, så när vi efter 17 år inte längre var det fantastiska team vi varit tidigare, och det verkade kört att hitta tillbaka dit, började han prioritera sina egna behov. Han SA att relationen/vår kärlek var målet, men han la sin energi på att hålla kvar tryggheten, boendet och den ytliga gemenskapen.

När man mår psykiskt dåligt blir ibland det materiella och närståendes fysiska närvaro det viktigaste. Livet ska överlevas. Men jag vill leva livet fullt ut! Jag är väldigt medveten om att detta är mitt enda liv - jag vill inte missa den chansen.

Med tanke på att du verkar vara hängiven i dina relationer, tycker jag inte att du ska riskera att plattformen för din nästa relation (som kanske blir med kvinnan i ditt liv) är ett vänsterprassel. Det kommer förfölja er i så fall. Bättre med en riktig paus. Nu under sommaren är det kanske lättare att skaffa ett extra, tillfälligt boende.

Hur har det gått med ilskan? Har den funnits med i hela ditt liv, eller förstärkts i den frustrerande situationen av att längta efter närhet?

Tack det värmer,
    Jag tänker att det allra bästa vore om jag hittar någon i samma situation för att det inte ska bli inledning på ett nytt förhållande eller svartsjuka. För även om min fru säger att hon är OK med att jag träffar någon annan. Så är det svårt att veta hur man regerar när det är ett faktum. Precis som att jag skulle kunna skilja på sex och kärlek. Jag vet inte heller hur jag själv kommer att regera, som jag skrev i ett tidigare inlägg kanske jag känner att det jag måste jaga efter sex, eller så känner att det funkar bra eller att jag känner att detta är så viktigt för mig så kommer att lämna och söka mig ett nytt förhållande men hela paketet.
  • Ascendere
    Anonym (Optimistiskt värre) skrev 2023-06-28 16:09:43 följande:
    Nej, alla kvinnor vill inte ha ett förhållande, men det innebär ju inte att de vill ligga med någons annan man för det.
    precis, för vissa är det en no-go, medans andra inte bryr sig nämnvärt, medans det för ytterligare andra till och med kan vara att föredra en gift man av olika anledningar.
    Alla är olika.  
  • Ascendere
    Anonym (Optimistiskt värre) skrev 2023-06-28 16:09:43 följande:
    precis, för vissa är det en no-go, medans andra inte bryr sig nämnvärt, medans det för ytterligare andra till och med kan vara att föredra en gift man av olika anledningar.
    Alla är olika.  
  • Nutid
    Ascendere skrev 2023-06-28 15:49:52 följande:
    Gäller samma för gifta som ogifta män, är man attraktiv är det lätt, är man oattraktiv är det svårare. Civilstatus är egentligen sekundärt. 

Vet inte var TS befinner sig på skalan men utefter vad han skrivit i tråden verkar han inte helt off socialt i alla fall. 
    Det klart att det är svårare om man är i ett förhållande, eftersom man inte har samma att erbjuda de flesta vill ha mer än sex. Då tänker jag framför allt på tid, resa och hitta på saker. Att vara älskare/älskarinnan till någon som är upptagen så är man den andra den som måste anpassa sig. inte alla är ute eftet hela kittet och att det ideala är någon i samma sits som mig.

När man tänker efter kan det nog kännas för en del som är i förhållande men ändå känner sig som den andra kvinnan/mannen om ens partner hela tiden prioritera jobbet/släkten/barnens aktiviteter m.m.
  • Nutid

Hur har det gått med ilskan? Har den funnits med i hela ditt liv, eller förstärkts i den frustrerande situationen av att längta efter närhet?

Ilskan som gör att blir arg på mig själv har minskat, mest tack vare att den parterapeft vi vart hos har hjälpt mig att förstå vad det beror på.
  • Nutid
    Ascendere skrev 2023-06-28 15:31:44 följande:
    Jag är väl ganska normal till utseendet om man säger så. Kan du tänka mig att jag är något mer relativt attraktiv nu i förhållande till mina jämnåriga än när jag var runt 20 år. (Många har blivit rätt feta). En jobbarkompis har gjort en lock a like med Anders ankan  Johansson och det stämmer nog rätt bra lång smal yvig i rörelsern. Vad  som är mer viktigt är ju personlighet och personkemi. Där är det lite sämre jag lite för försynt. Optimalt är väl lite av en ledartyp. Tänker typ tränaren jag är .er Tord Grip till  sinnet.  Är man riktigt nyfiken så har jag valt samma användarnamn på BC.
Svar på tråden Mitt äktenskap kommer att ta slut om vi inte kommit igång med regelbundet sex innan nyår