• Klangen

Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?

Funderat mycket på det här eftersom det verkar finnas grupper av människor som kan ligga runt utan problem.. Dom verkar klara det bra medans andra inte gör det.. Samtidigt känner jag människor som bryr sig om relationen i första hand och att sex är sekundärt eller bara viktigt om det är viktigt för relationen..

Själv velar jag och har under en längre tid inte varit intresserad av one night stands men samtidigt inte haft något förhållande. Jag har gjort andra saker istället...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?
  • Stefano82
    Anonym (Tihi) skrev 2021-09-05 12:21:57 följande:

Skriver gubben som flåsar och raggar i alla trådar på FL och lägger upp bilder i HK- och IB-tråden med frugan helt ovetandes hemma. Jävla pajas.

Även om jag gör det så kommer hon ändå att hitta någon som hon kommer trivas med!
  • Anonym (Båda)
    Anonym (Ini) skrev 2021-09-05 10:43:39 följande:

För att det försvagar känslolivet hos såväl dig själv som hos den andra personen. Styrka fås genom att successivt bygga upp sig själv och andra. Det är en ständig kamp.

Sexet kan tyckas som en bagatell och det är det också sett som en enskild företeelsen. Problemet är att det riskerar att påverka en i andra situationer. Om man nu kan agera egoistiskt rörande sex, varför inte göra det på andra områden också?

Ok, då förstår jag mer vad du menar men håller inte med dig om sexets roll i det hela. Enligt mig finns det inget försvagande i att ha mycket sex, att våga vara intim och dela med sig av sig själv till andra anser då jag snarare vara ett bevis på styrka. Men tror egentligen inte att det hör ihop alls. Att bygga upp sig själv, värdesätta sig själv och andra kan man göra även om man delar intimitet med andra, tycker att motsatsen är motsägelsefullt.

Varför skulle det vara egoistiskt att ha sex? Försöker förstå vart du kommer ifrån, men baserat på det lilla du skrivit så låter det mer som att du utgår från en personlig moral och gör det till en universal sanning. Så om du orkar får du gärna utveckla, alltid intressant att ta del av andras tankar även om jag har på känn att vi inte kommer hålla med varandra.

Allt gott!
  • Anonym (Ini)
    Anonym (Båda) skrev 2021-09-05 12:40:46 följande:

Ok, då förstår jag mer vad du menar men håller inte med dig om sexets roll i det hela. Enligt mig finns det inget försvagande i att ha mycket sex, att våga vara intim och dela med sig av sig själv till andra anser då jag snarare vara ett bevis på styrka.

Fast då använder du inte sex som "underhållning" vilket jag skrev om. Du använder det som ett sätt att tillfredsställa dig själv och den tillfälliga partnern. Jag har inget att anmärka mot det.
  • Anonym (Tjej, 25)
    Stefano82 skrev 2021-09-05 12:33:25 följande:

Även om jag gör det så kommer hon ändå att hitta någon som hon kommer trivas med!

Tack men just nu kommer jag inte våga lita på män de närmaste 3 åren framöver. Kanske ännu längre men det är den tiden det brukar ta för mig att våga igen
  • Stefano82
    Anonym (Tjej, 25) skrev 2021-09-05 14:16:58 följande:

Tack men just nu kommer jag inte våga lita på män de närmaste 3 åren framöver. Kanske ännu längre men det är den tiden det brukar ta för mig att våga igen

Vill du bara prata då är det bara att skicka ett mess!
  • Anonym (Ofrivillig romantiker :))

Jag vill egentligen bara ha sex. Trivs helt ok som singel. Men om jag hittar en tjej som vill ha sex med mig och som jag vill ha sex med så blir jag ofrivilligt förälskad i henne efter några gånger. Min hjärna verkar tyvärr inte kunna skilja på sex och kärlek och sex skapar kärlek för mig.

Men rent hypotetiskt vill jag helst ligga runt, vara en riktig "fuckboy" osv. Men har inte mentaliteten till det. Så bäst för mig är att söka seriöst redan från start, orkar inte bli kär i "fel sorts" tjej en gång till pga att sex får mig att tappa omdömet.

• Anonym (Tihi)
    Stefano82 skrev 2021-09-05 14:32:27 följande:

Vill du bara prata då är det bara att skicka ett mess!

Men ge dig för fan! Det är inte läge att ragga på någon som mår dåligt. Lägg din energi på din fru istället för att tänka med kuken och låtsas bry dig om en tjej som mår dåligt i hopp om att få ligga.
  • Stefano82
    Anonym (Tihi) skrev 2021-09-05 14:44:08 följande:

Men ge dig för fan! Det är inte läge att ragga på någon som mår dåligt. Lägg din energi på din fru istället för att tänka med kuken och låtsas bry dig om en tjej som mår dåligt i hopp om att få ligga.

Lägg ner, jag är inte ute efter att ragga! Jag bryr mig faktiskt om folk också, men du vet exakt vem jag är så du får gärna skapa en tråd om mig varför kvinnor ska akta sig för mig.
  • Anonym (Tihi)
    Stefano82 skrev 2021-09-05 15:01:17 följande:

Lägg ner, jag är inte ute efter att ragga! Jag bryr mig faktiskt om folk också, men du vet exakt vem jag är så du får gärna skapa en tråd om mig varför kvinnor ska akta sig för mig.

Hade det varit en kille som mådde dåligt efter att ha gjort slut hade du definitivt inte erbjudit ditt ?stöd? i pm. Sluta bara, alla fattar vad du håller på med.
  • Anonym (De)

De flesta killar vill bara ha sex och inte förhållande. Och vill de ha ett förhållande så beror det på att de tror de kommer få mycket sex i förhållandet. Så fungerar killar :/

• Stefano82
    Anonym (Tihi) skrev 2021-09-05 15:13:15 följande:

Hade det varit en kille som mådde dåligt efter att ha gjort slut hade du definitivt inte erbjudit ditt ?stöd? i pm. Sluta bara, alla fattar vad du håller på med.

Personen här tycker jag är ett stort rövhål!!!
Svar på tråden Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?