• Anonym (fundersam)

Varför tar personalen ID kortet och springer runt halva butiken med det när man hämtar paket hos ombudet?

Frågar mest av nyfikenhet, tänker att det kanske vore lättare att scanna in det och återlämna det direkt.

• Svar på tråden Varför tar personalen ID kortet och springer runt halva butiken med det när man hämtar paket hos ombudet?
  • Anonym (Bobvious)

Antagligen för att jämföra namnet på kortet med det på paketet..........

• Anonym (Elina)

I vår butik kan vem som helst i personalen lämna ut paketet men de förvaras på deras lager och scannas av där. Paketet och min ID återlämnas samtidigt och jag kan fortsätta att handla med paketet i kundvagnen.

• Anonym (För att)

För att det kan vara svårt att höra/uppfatta vad folk säger för namn. Och då slipper man fråga hundra ggr. 

• Anonym (Fia)
    Anonym (För att) skrev 2021-09-04 19:20:47 följande:
    För att det kan vara svårt att höra/uppfatta vad folk säger för namn. Och då slipper man fråga hundra ggr. 

Vad är det för ställe du jobbar på där folk säger sitt namn när de hämtar paket? Hos vårt ombud är det alltid numret som gäller, såvida man inte har en qr-kod de kan scanna.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Fia) skrev 2021-09-04 19:45:12 följande:
    Vad är det för ställe du jobbar på där folk säger sitt namn när de hämtar paket? Hos vårt ombud är det alltid numret som gäller, såvida man inte har en qr-kod de kan scanna.

Och sedan de flyttade till nya lokaler, för 3-4 år sedan, har de slutat försvinna iväg med ens id-kort. Innan tror jag att de hade datorn med scannern i samma förråd som paketen, men nu är den framme vid kassan.
  • Anonym (För att)
    Anonym (Fia) skrev 2021-09-04 19:45:12 följande:

Jobbar inte där, men inom detaljhandeln.
  • Glinda från Oz

Jag har aldrig varit med om det. Här säger man sin kod sen tittar de leg, ger tillbaka det direkt och går och hämtar paketet. 

• Anonym (fundersam)
    Anonym (För att) skrev 2021-09-04 19:20:47 följande:

Scannern sitter ju alltid vid kassan på de 5 butiker jag testat i alla fall.
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (Bobvious) skrev 2021-09-04 16:59:03 följande:

Antagligen för att jämföra namnet på kortet med det på paketet..........

Om man har ett minne som en ekorre, kanske man inte borde jobba på exempelvis ICA. Sven Svensson är ganska enkelt att komma ihåg.
  • Anonym (Bobvious)
    Anonym (fundersam) skrev 2021-09-08 12:37:54 följande:
    Om man har ett minne som en ekorre, kanske man inte borde jobba på exempelvis ICA. Sven Svensson är ganska enkelt att komma ihåg.
    Vilken otrevlig inställning du har. Alla heter inte Sven Svensson dessutom.
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (Elina) skrev 2021-09-04 17:18:10 följande:

I vår butik kan vem som helst i personalen lämna ut paketet men de förvaras på deras lager och scannas av där. Paketet och min ID återlämnas samtidigt och jag kan fortsätta att handla med paketet i kundvagnen.

Om jag ska bära ut ett 20-30 kg paket i famnen, vill jag då balansera ID kortet på paketet eller ha det i plånboken?
  • Anonym (fundersam)
    Glinda från Oz skrev 2021-09-05 14:47:18 följande:

Jag har aldrig varit med om det. Här säger man sin kod sen tittar de leg, ger tillbaka det direkt och går och hämtar paketet. 

Låter trevligt.
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (Bobvious) skrev 2021-09-08 12:39:01 följande:
    Vilken otrevlig inställning du har. Alla heter inte Sven Svensson dessutom.
    Om man för lön ska man väl ha någon förmåga förutom att kunna sminka sig eller vara en "hunk"? Jag heter typ Sven Svensson.
Svar på tråden Varför tar personalen ID kortet och springer runt halva butiken med det när man hämtar paket hos ombudet?