• Anonym (Alex)

Kan jag vara gravid? Hjälp!

Är på ca bim +11, hade ägglossning för 8-9 dagar sedan. Här är lite symptom som jag haft..

* På 5:e/6:e dagen började jag få mensvärk, som kom och gick. Ibland svag, ibland intensiv. Oftast mot kvällarna.

* Inga ömma bröst- vilket jag alltid får efter ägglossning.

* Pms sen igår- allt vad sambon gör är fel. Stackarn...

* Känner mig varm, febrig.

* Svullen

* Trött

• Svar på tråden Kan jag vara gravid? Hjälp!
  • Anonym (Förvirrad)

Stopp och belägg, hur kan du ha mens och ägglossning samtidigt? Enligt din beskrivning hade du alltså mens för 11 dagar sen och 2-3 dagar in i cykeln hade du ägglossning. Det är tyvärr omöjligt.

• Anonym (Alex)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-09-10 07:10:57 följande:

Stopp och belägg, hur kan du ha mens och ägglossning samtidigt? Enligt din beskrivning hade du alltså mens för 11 dagar sen och 2-3 dagar in i cykeln hade du ägglossning. Det är tyvärr omöjligt.

Förlåt, blev fel. Bim -7. Ska ha mens och hade ägglossning.
  • Anonym (:))

Enda sättet att ta reda på om du är gravid är att testa dig. Symptomen du har kan lika gärna vara pms. Så testa!

De gånger jag varit gravid (3 ggr), har jag utan anledning storgråtit innan bim. Inga andra symptom alls, brösten börjat ömma först kring vecka 7..

Väldigt skönt att slippa mens och pms, som jag gör då jag är gravid. Har haft väldigt lättsamma graviditeter och inte ens känt mig gravid. Har en jäkla pms annars.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Alex) skrev 2021-09-10 09:23:23 följande:
    Förlåt, blev fel. Bim -7. Ska ha mens och hade ägglossning.
    Vid bim -7 eller om man räknar äl för 8-9 dagar sedan så har ägget knappt ens fäst och det du känner är knappast gravidsymptom. Pms kan det däremot vara för de symptomen kan sätta igång rätt snart efter äl och hålla i sig ända till mensen går igång.
  • Anonym (Alex)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-09-10 10:30:32 följande:

Vid bim -7 eller om man räknar äl för 8-9 dagar sedan så har ägget knappt ens fäst och det du känner är knappast gravidsymptom. Pms kan det däremot vara för de symptomen kan sätta igång rätt snart efter äl och hålla i sig ända till mensen går igång.

Jag själv är förvirrad. Avståndet mellan mina mens är ca 50-55 dagar. Har haft lite problem med äggstockarna men ska börja med medicin vid första mensdagen som väcker dem lite. Enligt min app så ska jag ha mens om 10 dagar, dock misstänker jag att min ägglossning kom snabbare-därav lite förvirrade inlägg kanske. Har dock aldrig haft mensvärk direkt efter ägglossning, och det gjorde apont!
  • Anonym (:))
    Anonym (Alex) skrev 2021-09-10 12:18:12 följande:

Jag själv är förvirrad. Avståndet mellan mina mens är ca 50-55 dagar. Har haft lite problem med äggstockarna men ska börja med medicin vid första mensdagen som väcker dem lite. Enligt min app så ska jag ha mens om 10 dagar, dock misstänker jag att min ägglossning kom snabbare-därav lite förvirrade inlägg kanske. Har dock aldrig haft mensvärk direkt efter ägglossning, och det gjorde apont!

Värk vid ägglossning eller efter är vanligt. Jag får nästan alltid det. Man kan ibland få någon rosa flytning, svullna upp, må illa, känna sig varm mm.

Det kan vara olika gång till gång. Omöjligt att veta om du är gravid eller inte. För mig är det ingen skillnad på graviditet och pms riktigt. Aldrig vetat att jag varit gravid förrän mensen slutat komma och positivt grav.test.

Men sen någon vecka efter bim mår jag otroligt bra, pmsen borta och livet frid och fröjd. Speciellt när jag vet att jag varken kommer få mens eller pms på ett bra tag, fantastisk känsla :D
Svar på tråden Kan jag vara gravid? Hjälp!