• norasten

    Tips på smartklocka?

    Hej,

    Jag har längt försökt stå emot ännu en teknikpryl och inte förstått grejen med en smartklocka. Nu har jag dock blivit sugen på många av fördelarna. Att få notiser på handleden, mäta puls, räkna steg, få påminnelser om att dricka vatten osv. Däremot vill jag inte lägga alldeles för mycket pengar.

    När jag letade på nätet efter en billig smartklocka såg jag att Ur&Penn har smartklockor i sitt sortiment, och dessutom till ett väldigt överkomligt pris. Är det någon som har köpt en smart watch från dem och som kan berätta om vad ni tyckte?

  • Svar på tråden Tips på smartklocka?
  • RodisDoris

    Skaffa den enda vettiga, Apple Watch, mer avancerad och smidig hittar du inte. Gäller däremot att du har en Apple-telefon, annars får du titta på andrasorteringen hos Android-varianterna. 

  • TillFlorida

    Ja du får vad du betalar för. Jag hade tidigare Apple Watch som jag var väldigt nöjd med. Just nu använder jag mest en Garmin då den är mer avancerad när det gäller motion (springa, simma, cykla), men egentligen är Apple Watch riktigt bra på det också för 99% av befolkningen.

  • Aniiee

    Vet inget om Ur&Penns klockor, jag har en Fitbit Sense och den är jag nöjd med. Kostade dock 3000 kronor.


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • norasten

    Tack för tips, hörrni?

    Tycker ni att det är bättre att satsa på något saftigt direkt, alltså? Jag känner mig nämligen lite tudelad. Jag vill ha möjligheten att kunna tracka mina aktiviteter osv. men är rädd att jag skulle känna mig lite, lite stressad av alla notiser. Gissar att det är något man kan ställa in dock?

    Jag får fundera lite. Kanske köper en billigare variant för att testa om det är min grej över huvud taget. Om jag blir sugen på att uppgradera kan jag ge den till brorsonen i julklapp. Skulle bli grabbens favorit! 

Svar på tråden Tips på smartklocka?