• Fri 10 Sep 2021 13:09
    527 visningar
    3 svar
    3
    527

    Spyr galla v29

    Hej!

    Är gravid i v29 och har börjat spy galla. Känns inte som samma illamående jag hade från V5-20, då jag spydde pga illamående utan dethär kommer mer plötsligt. Googlar jag säger en del att det kan bero på att barnet ligger och trycker - men är det inte lite för tidigt, när det är 3 månader kvar, av att spy pga barnet ligger och trycker?

  • Svar på tråden Spyr galla v29
  • Fri 10 Sep 2021 13:13
    #1

    Du ska omedelbart ringa förlossningen för rådfrågning!

    Jag hade som dig och blev akutsnittad v 29+4....

  • Fri 10 Sep 2021 13:49
    #2

    Varför blev du akutsnittad?

    Jag känner ju barnet sparka aktivt så det borde ju inte va akut i mitt fall. På onsdag har jag barnmorsketid så då mäter hon ju och kollar värden.

    Jag spyr galla ner jag reser mig upp på morgonen, men känner inget illamående före eller efter. Dom på förlossningen tyckte bara (nu när jag ringde)att jag behövde ha någonting vid sängen och äta innan jag reser mig upp även om jag inte mådde illa

  • Sat 11 Sep 2021 10:47
    #3
    Luckydice1 skrev 2021-09-10 13:49:51 följande:
    Varför blev du akutsnittad?
    Jag känner ju barnet sparka aktivt så det borde ju inte va akut i mitt fall. På onsdag har jag barnmorsketid så då mäter hon ju och kollar värden.
    Jag spyr galla ner jag reser mig upp på morgonen, men känner inget illamående före eller efter. Dom på förlossningen tyckte bara (nu när jag ringde)att jag behövde ha någonting vid sängen och äta innan jag reser mig upp även om jag inte mådde illa
    Mitt illamående berodde på havandeskapsförgiftning.
Svar på tråden Spyr galla v29