• Anonym (SCB)

    Hur stor risk tror du det är att få en könssjukdom?

    Hur stor risk tror du det är att du ska få en könssjukdom vid en tillfällig sexuell kontakt med en partner du träffat på krogen och som innan ni träffats är helt okänd för dig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stor risk tror du det är att få en könssjukdom?
  • Anonym (Högt upp i åldern)

    Tror risken är hög upp i åldern :) Har hört detta av en gynekolog, att äldre svenskar ofta inte använder kondom (för ingen blir ju gravid ändå) och att könssjukdomar högt upp i åldern är mycket vanligare än vad statistiken säger.

    Så med det i åtanke och med egen stigande ålder ihop med min extrema olycksbenägenhet så tror jag att risken är närmast 100% om jag skulle ha ett one night stand. 

  • Anonym (SCB)
    Anonym (Gåt) skrev 2021-09-11 09:15:59 följande:

    Går inte o svara på


    Får du upp något felmeddelande när du försöker eller?
  • Anonym (Gåt)

    Nä det får jag inte. Människor kommer svara utifrån en känsla o inte vetenskap. Jag är äldre nästan 50.. nästan aldrig kondom, aldrig haft sjukdom.

    Dessutom så smittar sjukdomar olika

    Denna fråga är ju som att fråga .. om jag går in i en mataffär, hur stor är chansen att jag blir mätt..

  • Anonym (STOR RISK)

    I mitt liv har risken var 30 % ca. Har haft ca 10 olika könssjukdomar på 30-35 killar. Har inte använt kondom så mycket i yngre dar och haft extrem otur för andra jag talat med, som haft betydligt mer sex och varit dåliga med kondomer, har knappt haft mer än svamp och en släng BV, men det är ju inga direkta könssjukdomar.

    Tror att risken dessutom är mycket större idag att få något om  man dejtar singlar från nätet. Många killar har legat runt mycket och bryr sig föga om att skydda vaken sig själv eller kvinnan. NU har flera olika tidigare nästan utrotade könssjukdomar gjort entré igen som syfilis och gonorré. Något folk glömmer är att man kan få saker av oralsex och kyssar också, så sex är knappast att rekommendera om man inte testar sig tillsammans.

  • Anonym (Egen erfarenhet)

    Av 10 stycken jag legat med fick jag klamydia av 1. Så jag röstar på 10%..

  • Anonym (Svålen)

    Personer som har one-night-stands har statistiskt sett oftare sex med nya partners, säger sig ju självt, än folk flest .

    Bland kvinnor 15-25 år drabbas, enligt FHM, ca 3% av klamydia varje år. Andelen smittade män är lägre och något högre upp i ålder. Det finns sannolikt ett mörkertal.  Jag finner det inte osannolikt att om man one-night-standar med en 20-åring så är risken att denna just nu har klamydia uppåt 10%. Sedan finns andra sjukdomar, herpes är ju extremt vanligt men det har nog alla som one-night-standar redan haft (och har kvar). 

  • Anonym (Mman)

    Hur långt är ett snöre? Hur snabb är en bil?

    Svar....det beror på...

Svar på tråden Hur stor risk tror du det är att få en könssjukdom?