• Anonym (Förvirraddeluxe)

Plussa svagt och sent?

Hallå där! Som rubriken lyder, kan grav testet på bilden vara positivt? Jag är mycket väl medveten om att det är extreeemt svagt, och är inställs på att det inte betyder något. Men blir ändå nyfiken på vad ni tänker och om ni haft liknande och varit gravida.

Har gjort 2 till test efter detta där jag inte ser ett spökstreck. Kan tillägga att jag hade ägglossning (enligt äl-test och temperatur) för 11-12 dagar sedan. Min mens borde ha kommit idag, men skulle kunna komma imorgon. Har haft molvärk till och från i en vecka som intensifierats igår och idag, inte ett spår av mens hittills (brukar få lite spotting innnan som förvarning).

Vad är er professional opinion? ;) har ni plussat sent och svagt?
  • Svar på tråden Plussa svagt och sent?
  • Anonym (14)

Om du har så pass kort lutealfas kan du behöva vänta tills nån dag efter BIM innan det visar plus. Att få plus först 14 dagar efter äl räknas inte som sent utan helt normalt. Vänta nån dag till innan nästa test. Glad

• Anonym (Förvirraddeluxe)
    Anonym (14) skrev 2021-09-11 21:31:41 följande:

Om du har så pass kort lutealfas kan du behöva vänta tills nån dag efter BIM innan det visar plus. Att få plus först 14 dagar efter äl räknas inte som sent utan helt normalt. Vänta nån dag till innan nästa test. 

Tack för svar! Jaa, jag förstår. Känns bara konstigt att det här är det bästa jag får se (och annars 100% negativt som sagt) 11-12 dagar efter äl när det känns som att alla andra på nätet ser ett tydligt streck vid det här laget, och ibland ett svagt vid typ 7-9 dagar efter äl.
  • Anonym (14)
    Anonym (Förvirraddeluxe) skrev 2021-09-11 21:38:33 följande:
    Tack för svar! Jaa, jag förstår. Känns bara konstigt att det här är det bästa jag får se (och annars 100% negativt som sagt) 11-12 dagar efter äl när det känns som att alla andra på nätet ser ett tydligt streck vid det här laget, och ibland ett svagt vid typ 7-9 dagar efter äl.
    De där som påstår sig se plus en vecka efter äl har misstagit sig på när de hade äl för man kan inte plussa så tidigt. 11 dagar- ja, vissa får plus då. 14 dagar- de allra flesta. Enstaka får vänta nån dag till.
Svar på tråden Plussa svagt och sent?