• SVinter

    Plus på stickan tidigt - tvillingar?

    Min vän har plussat på stickan fredag 10/9, ett ?testa tidigt test? som visade positivt omg med väldigt starkt utslag. Hon tog sedan för skojs skull ett test senare på dagen med veckoindikator som visade på 2-3 veckor. Hon har BIM på onsdag 15/9. Hon testade negativt test den 17/8.?, därefter kom mensen. Hur kan detta hänga ihop? Hon borde väl inte få positivt på veckoindikatortestet?

  • Svar på tråden Plus på stickan tidigt - tvillingar?
  • Jag är bara jag

    Inte nödvändigtvis tvillingar. Hon kan ha haft tidigare äl än hon trodde och alltså är hon så långt gången som testet säger. Endast hcg-prov kan ge en tydlig indikation på om det är 2 eller för klart besked ett VUL v.8.

  • LFF
    SVinter skrev 2021-09-13 13:20:28 följande:

    Min vän har plussat på stickan fredag 10/9, ett ?testa tidigt test? som visade positivt omg med väldigt starkt utslag. Hon tog sedan för skojs skull ett test senare på dagen med veckoindikator som visade på 2-3 veckor. Hon har BIM på onsdag 15/9. Hon testade negativt test den 17/8.?, därefter kom mensen. Hur kan detta hänga ihop? Hon borde väl inte få positivt på veckoindikatortestet?


    Nej, tidigt plus behöver inte betyda tvillingar. Vill hon veta om det är en eller fler får hon boka tid för VUL i v8.
Svar på tråden Plus på stickan tidigt - tvillingar?