Är det viktigt för dig att ha barn av varje kön?
Jag har inga barn själv och har ingen riktig åsikt om det men det verkar som om det är viktigt för många, därav frågan.
Jag har inga barn själv och har ingen riktig åsikt om det men det verkar som om det är viktigt för många, därav frågan.
Nej, det är inte viktigt.
Ville hellre att nästa var av samma kön som första, mer praktiskt. Så var helt nöjd med våra två pojkar.
Nu är jag gravid igen med en helt oplanerad trea, vi skulle inte ha fler än två barn.
Blir vansinnig på att folk tydligen tror att vi "skaffar" ett tredje barn för att vi skulle vilja ha en flicka också. Är sååå trött på det!
Denna graviditet var totalt oplanerad, vi vet inte könet ännu, men skulle gärna vilja att det är en pojke. Men det viktigaste är att barnet föds levande och friskt, oavsett kön.
Jag trodde verkligen inte att jag brydde mig. Vi kollade aldrig upp och sådant innan. Första barnet var en flicka och inför andra tänkte jag bara på det kommande barnet som en kopia av vår dotter. Ut kom en pojke! Och i samma stund insåg jag att jag blev glad också för att det var just en pojke, så någonstans i mig låg ändå någon längtan efter att få en av varje. . .
Nepp.. har en dotter o väntar min andra dotter ???? sen ska vi ej ha fler barn
jag tror di, men det var inte riktigt så du skrev i ditt första inlägg, då ville du betona din glädje över en dotter så att ni kunde göra mamma-dottersaker. Du nämnde inte din son i det sammanhanget eller att mamma-sonsaker skulle kunna vara en viktig företeelse för dig.
Och tyvärr ser man det ganska ofta i trådar här på FL, mammor som vill ha döttrar av en massa konstiga skäl och tom gråter när de får veta att de väntar pojkar. Som att barn inte är egna individer utan bara till för mammans behov och att pojkar då inte kan uppfylla dessa mammabehov tillräckligt. Och jag undrar rätt ofta hur det påverkar söner att deras mammor tänker och tycker så.
Jag är en av de som hoppades på en av varje, blev besviken då jag fick reda könet på rul. Jag skäms för detta med det är så jag kände. Jag var så rädd att barnet inte skulle vara älskad och att jag bara kunde älska en av varje. Det låter sjukt och jag skuldbelägger mig själv men vet att det finns många som inte vågar tala om detta öppet då man skäms för dina känslor. Jag älskar mina barn mer än allt annat och allt släppte då bebisen föddes.
Det känns som att man "missar" något om man inte får barn av båda könen, så jag hade gärna velat ha det.
Dock föredrar jag flickor och har två flickor just nu, så skulle jag få fler flickor i framtiden så hade det känts bättre än om jag bara fått pojkar istället. Men generellt önskar jag mig en pojke också i framtiden för att ja, jag vill ha av båda könen helt enkelt.