• shitshit1211

    HJÄLP. Katten kissar blod

    Hej, jag har en hankatt på snart 2 år som igår fick åka in till djursjukhuset akut för att han började bli dålig. Han hade stenar som hindrade honom för att kunna kissa. De löste sig och vi fick medicin samt en special kost till honom. Han var mycket piggare idag. Har ätit, druckit och gosat. Men tidigare såg jag blod i lådan. Har ni nån aning om de kan få blod efter kateter och tömning av stenarna? Är rädd att de är något fel. Han är ju pigg i övrigt nu bara orolig för blodet. Han har även gått och kissar minst 10 ggr under dagen. Behöver hjälp, om nån varit med om liknande eller vet vad de kan vara så får ni gärna nämna det.

  • Svar på tråden HJÄLP. Katten kissar blod
  • Tihi

    Fick katten antibiotika eller vilken medicin menar du? Han kan ha cystit och väldigt irriterad blåsa förstås. Blåsan kan även vara illa tilltygad beroende på hur dom tömde stenarna. Urinvägsinfektion är en annan möjlighet. Om djursjukhuset har öppet nu så skulle jag ringa dit om jag var du. 

    Hade en katt som fick så där efter urinstenar och just hans blåsa hade nästan blivit krossad av veterinären {#emotions_dlg.djavulsk} och han fick interstitial cystitis och hade problem länge efteråt. 

  • flygrl

    Jag skulle inte chansa om jag va du TS utan genast ringa djursjukhuset. Det kan som sagt va nåt allvarligt som bör kollas upp NU! :/

Svar på tråden HJÄLP. Katten kissar blod