Hjälp jag är gift med en tant
Gift sedan snart 20 år och nu går det sakta upp för mig att jag tillsammans med en missnöjd kvinna som bara pratar, städning. Hur går man vidare?
Gift sedan snart 20 år och nu går det sakta upp för mig att jag tillsammans med en missnöjd kvinna som bara pratar, städning. Hur går man vidare?
Köp robotdammsugare finns såna som skurar efter att dem dammsugit.
Tv, dator och mobil ägnar man sig efter hushållet och annat som man KOMMER ÖVERENS OM är fixat. Skulle någon sitta framför tv och gnälla på att det är ostädat så blir det bara ett namn på brevlådan i fortsättningen.
Köp robotdammsugare finns såna som skurar efter att dem dammsugit.
Man gör slut.. har det gått så långt är det extremt svårt o hitta tillbaka ?
Jag var missnöjd med kärlekslivet. Exet klagade på att jag inte städade tillräckligt. Då gjorde jag det. Hon klagade på att jag inte vattnade blommorna. Då gjorde jag det. Hon ville inte sitta med och äta med mig och barnen. Tråkigt. Hon klagade på att jag inte var tillräckligt intresserad av hennes jobb. Då visade jag mer intresse.
Sen ville hon skiljas.
Nu lever jag med en kvinna som inte klagar, och vi hjälps åt med allt, och väljer de sysslor vi trivs med. No problemo. Bra sex.
Tvätt & mat relativt relativt lika men hon fattar inte att vi har tre barn tränar på ganska hög nivå så maten måste likasom stå på bordet i rätt tid.
Va har dom träning ? hör man från TV soffan.
Ingen hockey morsa här inte.
Här har du nog en del av svaret varför tanten surar.
?jag renoverar, går ut med hunden! jag kör ungarna???..
Det bör vara vi.
Barnens idrott är det även något som intresserar mamman eller ses hon bara som någon som ska tvätta och laga mat?
Visst att disk och städ har betydelse men jag tror att det mest har med attraktion att göra. Är hon inte attraherad av dig så vill hon inte heller ha sex. Simple as that.
Sen tror jag på att sitta ner och prata och få en samstämmig bild av på vilket sätt sysslorna ska utföras. Städ och disk etc måste man göra för att hushållet ska fungera. Men gör någon i hushållet dessa sysslor på ett sätt som irriterar den andre - då är det nästan värre än att inte göra något alls. Typ som när vissa knölar upp tvätten på sträcket så att tröjorna och lakanen ser ut som dragspel. Då är det bättre att säga - det här är inte min grej - kan jag vara den som alltid parkerar om bilen och skjutsar barnen till träningen, eller tar med dem på fredagssimmning på badhuset.
I vilket fall, visst kan man sakna lust i perioder, eller tycka att han är jobbig för att han slarvar med hur man torkar av bord och diskbänk - men finns inte attraktionen där - då kan han torka av till förbannelse - han kommer ändå aldrig att få ligga. Det är så det blir tjat, gnat och 10 ggr om året (eller ännu värre 0).
Skilsmässa låter drastiskt, jag städar faktiskt. Både jag och min fru har ganska fina löner men jag vägra att ha städtjänst. Flera av våra vänner har och kommer hem till ett rent hem varje fredag. Måste man lägga ut pengar på städning för att få ligga?
Får man leva tillräckligt länge så blir vi alla tanter (eller gubbar) förr eller senare. Jag vet av erfarenhet att det funkar bra att älska en gubbe trots att han har blivit gubbe, så kan inte tänka mig att tant skulle vara så annorlunda.
Sätt på tanten, berätta att du älskar henne, uppvakta henne med en romantisk middag, var snäll mot tanten. Ta tanten på tuttarna. Hon kommer inte bli mindre tant av det, men en gladare tant som är helt ok att leva med trots att hon blivit tant.
Du städar så slutar hon nog prata om det. Problem löst
Min mormor hade alltid rent och snyggt hemma även nybakade bullar mitt i veckan, hon var hemmafru och hade utflugna barn. Min fru jämförs sig med den generationen, då kunde man leva på en lön och låta från gå hemma pyssla.
Städtjänst kostar 100 000 per år lätt och jag är inte säker på att frun skulle vara lyckligare, hon skulle väl gnälla på städtjänsten i stället. Det är en kvinnlig norm att om det inte är skinande rent hemma är du ingen bra människa så skäms kvinnor.
För hundra tusen insatta medel får jag efter 10 år lätt 1000 000 på banken.
Enkelt val väljer en gnällig fru och städar när det behövs.
Min mormor hade alltid rent och snyggt hemma även nybakade bullar mitt i veckan, hon var hemmafru och hade utflugna barn. Min fru jämförs sig med den generationen, då kunde man leva på en lön och låta från gå hemma pyssla.
Städtjänst kostar 100 000 per år lätt och jag är inte säker på att frun skulle vara lyckligare, hon skulle väl gnälla på städtjänsten i stället. Det är en kvinnlig norm att om det inte är skinande rent hemma är du ingen bra människa så skäms kvinnor.
Jag vet inte om jag får ihop det här. Frun är missnöjd med städningen, men bara du städar och hon sitter i soffan och inte bryr sig om barnens träning ens? Och ni ligger inte? Du får väl ta upp saken med henne och fråga hur hon tycker att ni ska lösa problemen, vill hon inte bidra trots diskussioner kan jag inte se varför du skulle stanna i äktenskapet och ge ditt liv åt den här kvinnan.
Många som lider av duktighetssyndrom och måste ha det spotlessly clean för att kunna bjuda över folk. Jag är expert på stt snabbstäda istället, och ursäktar eventuell röra för mina vänner som kommer. De är väl där för att träffa oss, inte inspektera vår städning. Jag själv bryr mig inte ett dugg om det är stökigt när jag kommer hem till någon, that's life liksom.
Det där med TV:n som ständigt är på fattar jag att du stör dig på. Jag bodde några månader hos min syster pga att min lägenhet renoverades och hos hennes familj var TVn påslagen hela dagen, från morgon tills de gick och lade sig. Alla måltider intogs framför TVn och hela deras liv gick ut på att kolla på den mest menlösa dokusåpan eller lekprogrammet efter den andra. Idiotprogrammen spelades in t.o.m så man inte skulle missa något som gick på en annan kanal samtidigt. Jag blev irriterad bara av att höra den där jävla korkade TVn hela tiden, varje minut. Hade aldrig stått ut i längden om min sambo skulle vara tv-beroende.
Men det fattar du väl att det inte är städningen som är problemet? Hon tänder inte på dig längre och är sjukt less på inställningen ?maten ska stå på bordet?. För mig låter det som att hon håller på att fasa ut sig ur ert förhållande. Tv:n är ett bättre sällskap och tjat om städning ett sätt att hålla dig på avstånd.
Been there, done that.