Vad tycker ni?
Peyton ligger högst upp på min namnlista nu. Min man föredrar Mackenzie. Vad tycker ni om namnet Peyton och är det ett flicknamn eller pojknamn enligt er?
Peyton ligger högst upp på min namnlista nu. Min man föredrar Mackenzie. Vad tycker ni om namnet Peyton och är det ett flicknamn eller pojknamn enligt er?
Eftersom den enda ?person?, i det här fallet karaktär, jag vet som heter Peyton är Peyton Sawyer i oth så ser jag det som ett tjejnamn.
Kan inte påstå att jag tycker om det. Hatar det inte heller, det är mer som ?meh, inget jag skulle döpa mitt barn till i alla fall?. Känns också lite konstigt på ett barn i Sverige, men mer förståeligt om ni är amerikaner.
Tycker namnet är ok om ni är amerikaner, inte annars. Din mans förslag tycker jag låter som ett efternamn. Jag vet mycket väl att det inte är det och att det är flicknamn, men det känns ändå så tycker jag.
Inte i min smak.
Nae, gillar inget av dom, framförallt inte om ni bor i Sverige. Låter lite fånigt.
Min spontana tanke var först att båda var pojknamn. Sedan läste jag de andra inläggen och det kändes självklart att de var flicknamn. Båda namnen är fina tycker jag. De utstrålar en äventyrlig och stark tjej. Om jag måste välja så skulle jag välja Mackenzie.
Tycker namnet är ok om ni är amerikaner, inte annars. Din mans förslag tycker jag låter som ett efternamn. Jag vet mycket väl att det inte är det och att det är flicknamn, men det känns ändå så tycker jag.
Mackenzie är skitballt. Om man bor i typ USA eller om ni är engelsktalande. Annars är det bara konstigt i en svensk kontext. Tyvärr. Dumt att det är så när det tydligen är okej att döpa sina ungar till Einar och Helmer och andra gubbnamn som är på modet. Men egentligen är namnet Mackenzie så jäkla coolt att jag går emot mina ofrivilliga principer och säger köööör haha.
Peyton, tänker på nån i Melrose Place eller vad det var för serie. Gillar inte namnet nå vidare oavsett kontext.
Hade en kollega som döpte sin dotter till Cherokee. Både efter bilen och låten. Ascoolt men samtidigt så jävla knäppt.
Jag tänker att båda är flicknamn och att båda funkar hyffsat med uttalet, i alla fall när man hört det en gång.
Jag tänker på boken Peyton place, där huvudpersonen heter Mackenzie.