Oförsäkrad och skada
Hej!
Finns här någon som vet hur det funkar i denna situation:
Var försäkrad (sjuk- och olycksfall), fick problem med knät, gick till vårdcentralen och fick övningar att göra osv. Problemen försvann till sist och jag anmälde aldrig till Försäkringsbolaget. Det blev ett missförstånd och jag är inte längre försäkrad och har inte varit på länge. Om jag skulle skaffa ny försäkring hos samma bolag- kan jag då anmäla skadan (länge sen men mindre än tio år sen)?
Om jag kan det- går det att få ut pengar från försäkringen oavsett om problemen kom tillbaka direkt och varit där hela tiden/- eller om det inte varit några problem sen starten men de kommer tillbaka om några är (det kommer troligt bli problematiskt med knät igen, förr eller senare)- eller gäller det att jag måste varit kontinuerligt ansluten till bolaget för att anmäla skadan i efterhand?
Om det inte går- om jag skaffar Försäkring nu och får liknande problem med knät igen, smärta svaghet osv- utan tydlig orsak, kan de då säga att de inte ersätter detta då jag haft dessa problem förr (även då utan tydlig orsak, men kanske överansträngning)?
Kanske rörig fråga, men väldigt tacksam om nån vet och kan svara!