• Anonym (Tess)

Tappen långt in, bim -2? Mensvärk och konstig känsla

Hej! Ska ha mens om 2 dagar och har haft så skumma symptom efter ägglossningen. Hoppas ni kan hjälpa mig tyda, vad det kan betyda...

* Ingen värk i brösten som jag alltid får annars

* Mensvärk till och från, hade världens mensvärk för 4 dagar sedan, säker på att mensen skulle komma men nej

* Tappen är högt upp, och på vänster sidan

* Svullen

* Genomskinliga flytningar med vita inslag

* Högre temp

Har någon haft liknande fall och varit gravid?

• Svar på tråden Tappen långt in, bim -2? Mensvärk och konstig känsla
  • CarinEllinor

Hej!

Jag har idag BIM -8 och har nästan samma symptom.

Jag hade inte ont i brösten alls denna ägglossning vilket jag annars alltid får. Jag har ökad temperatur, haft mensvärk tillochfrån sedan ÄL. Inget innan. Stick och andra ?konstigheter? har jag också känt av varje dag sedan ÄL.

Stick har jag alltid känt av i samband med ÄL, men aldrig sammanhängande flera dagar efteråt. Är osäker nu om jag verkligen hade ägglossning när jag trodde det. Men samtidigt känns det konstigt om jag nu skulle ha ÄL 8 dagar innan BIM?

Hoppas det var okej att jag hoppade in här med mina symtom jag med?

• Anonym (Tess)
    CarinEllinor skrev 2021-09-18 23:21:03 följande:

Hej!

Jag har idag BIM -8 och har nästan samma symptom.

Jag hade inte ont i brösten alls denna ägglossning vilket jag annars alltid får. Jag har ökad temperatur, haft mensvärk tillochfrån sedan ÄL. Inget innan. Stick och andra ?konstigheter? har jag också känt av varje dag sedan ÄL.

Stick har jag alltid känt av i samband med ÄL, men aldrig sammanhängande flera dagar efteråt. Är osäker nu om jag verkligen hade ägglossning när jag trodde det. Men samtidigt känns det konstigt om jag nu skulle ha ÄL 8 dagar innan BIM?

Hoppas det var okej att jag hoppade in här med mina symtom jag med?

Hej! Absolut! :)

Åh vi har ju likadant! Fattade nada när jag hade molvärk och mensvärk efter ägglossning, ibland på nätterna ibland på dagarna. Förrigår och igår hade jag världens mensvärk, på natten stack det ordentligt på höger äggstock. Idag har jag ingen värk, och har bim imorgon enligt min app. Visst är det konstigt med inga ömma bröst när man alltid haft det? Hoppas på plus för oss båda...

När har du bim? Du kanske hade ägglossningen tidigare? Läste att den kan flytta på sig lite, men mensen kommer alltid 14 dagar efter ägglossningen. Jag trodde jag hade ägglossning 1-2:a september, värk på ena äggstocken men, nu tror jag det var lite senare. Som kroppen kan luras....
  • Anonym (Tess)

Toppen är fortvarande längst upp åt vänster. Världens mensvärk inatt och intensiva stick på höger äggstock-område. Förberedd på mens idag men värken är lika med bortblåst.

• CarinEllinor

Ja, jag glömde även skriva att jag även är extremt svullen.

Jag har varit gravid tidigare men då gjorde jag en abort. Jag vet inte om detta medför att jag känner av något ?snabbare? eller om jag bara inbillar mig. Man blir ju knäpp.

Hoppas verkligen plus för oss båda :)

Jag tog Äl-test ca 5 dagar i rad och sista testet var även det som visade ett starkt o tydligt streck på en gång (i tisdags den 14:e) Så jag är ju idag bara på ÄL+5 enligt testet. Enligt tre olika appar har jag bim 27/9 men dem alla 3 visade olika äl-dagar. Så snurrigt. Och vet ju att det är nästintill ?omöjligt? och extremt ovanligt att känna något såhär tidigt. Menmen.

• CarinEllinor
    Anonym (Tess) skrev 2021-09-19 13:47:35 följande:

Toppen är fortvarande längst upp åt vänster. Världens mensvärk inatt och intensiva stick på höger äggstock-område. Förberedd på mens idag men värken är lika med bortblåst.

Aldrigt hört detta med tappen tidigare. Är ju också första gången vi försöker få barn. Konstigt att värken är borta? Och du har inte tagit något gravtest ännu antar jag?
  • Anonym (Tess)
    CarinEllinor skrev 2021-09-19 16:00:41 följande:

Ja, jag glömde även skriva att jag även är extremt svullen.

Jag har varit gravid tidigare men då gjorde jag en abort. Jag vet inte om detta medför att jag känner av något ?snabbare? eller om jag bara inbillar mig. Man blir ju knäpp.

Hoppas verkligen plus för oss båda :)

Jag tog Äl-test ca 5 dagar i rad och sista testet var även det som visade ett starkt o tydligt streck på en gång (i tisdags den 14:e) Så jag är ju idag bara på ÄL+5 enligt testet. Enligt tre olika appar har jag bim 27/9 men dem alla 3 visade olika äl-dagar. Så snurrigt. Och vet ju att det är nästintill ?omöjligt? och extremt ovanligt att känna något såhär tidigt. Menmen.

Hm.. Ägglossningtest tror jag kan inte garantera att det släpptes ett ägg. Jag tror det säkraste kortet är att tempa sig varje morgon. Testerna kan bara garantera att kroppen försöker släppa ett ägg, men om det händer går inte att bevisa. Temp som som sagt säkrare men jag glömmer göra det. Går tempen upp så har din kropp släppt ett ägg, och då har man hög temp tills mensen kommer.
  • Anonym (Tess)
    CarinEllinor skrev 2021-09-19 16:02:29 följande:

Aldrigt hört detta med tappen tidigare. Är ju också första gången vi försöker få barn. Konstigt att värken är borta? Och du har inte tagit något gravtest ännu antar jag?

Vi har försökt över 3 år, hade ett utomhavandeskap förra året. Känns som man var läst varje foruminlägg på familjeliv haha... man kan känna själv på tappen vart den är, och vet att om den känns tydlig och nära så ska man ha mens, är tappen långt in så kan man vara gravid, men tappen kan ändra på sig rätt snabbt med. Ganska intressant.

Tog test (test-missbrukare haha), och kan se ett supersvagt streck, men försöker inte intala mig något, ska testa imorgon bitti. Efter så lång tid så tappar man hoppet ganska mycket...
  • CarinEllinor

Åh vad jag hoppas att det är er tur snart.

Hur har det gått i veckan? Tagit något mer test?

Jag har fortfarande samma symptom, men börjat få ont i ljumsken. Vet inte om det har med mitt tunga arbete att göra eller om der kan va ett symptom det med. Känns som molvärk i magen som strålar.

Tog ett test med rfsu testa tidigt imorse men det var ett fet-nej. Så får ha is i magen till nästa vecka och hoppas att det inte är mensen som är påväg.

• Anonym (Tess)
    CarinEllinor skrev 2021-09-22 14:20:06 följande:

Åh vad jag hoppas att det är er tur snart.

Hur har det gått i veckan? Tagit något mer test?

Jag har fortfarande samma symptom, men börjat få ont i ljumsken. Vet inte om det har med mitt tunga arbete att göra eller om der kan va ett symptom det med. Känns som molvärk i magen som strålar.

Tog ett test med rfsu testa tidigt imorse men det var ett fet-nej. Så får ha is i magen till nästa vecka och hoppas att det inte är mensen som är påväg.

Hade jätte intesiv mensvärk för några dagar sedan, och värk på högre äggstocken... helt säker på att mensen skulle komma..men nej. Sen två dagar tillbaka har jag plussat svagt på några tester, men än så länge väldigt svagt men man ser den. Hoppas jag inte inbillar mig..

Tappen är fortvarande långt in, så det var ett tecken. Ett nytt symptom är att det känns som jag doppat mitt ansikte i eld. Får en värmande känsla som kommer och går. Mensvärken är mildare och känns som det händer något i livmodern men vet inte riktigt vad.

Ont i ljumsken hade jag med, och än idag tillofrån. Det är ett bra tecken. De bästa testerna jag haft och är billigast är just från gravidkollen, deras stickor. Tror det var typ 40 st för 200 kr. Hur känns din tapp? Läst något mer om det? När är din bim? :)
  • CarinEllinor

Hej!

Förlåt för sent svar.

Min BIM är imorgon. Och alla mina symptom är helt bortblåsta. Känner inte heller ett uns av mensvärk om mensen nu kommer imorgon. Tappen försökte jag känna men har aldrig undersökt förut så var svårt att fatta xD

Hur går det för dig? Har du testat fler test som visat nått mer än svaga plus/streck? Hoppas så att det går vägen för er nu! Ha en fin dag!

• CarinEllinor
    Anonym (Tess) skrev 2021-09-22 15:48:20 följande:

Hade jätte intesiv mensvärk för några dagar sedan, och värk på högre äggstocken... helt säker på att mensen skulle komma..men nej. Sen två dagar tillbaka har jag plussat svagt på några tester, men än så länge väldigt svagt men man ser den. Hoppas jag inte inbillar mig..

Tappen är fortvarande långt in, så det var ett tecken. Ett nytt symptom är att det känns som jag doppat mitt ansikte i eld. Får en värmande känsla som kommer och går. Mensvärken är mildare och känns som det händer något i livmodern men vet inte riktigt vad.

Ont i ljumsken hade jag med, och än idag tillofrån. Det är ett bra tecken. De bästa testerna jag haft och är billigast är just från gravidkollen, deras stickor. Tror det var typ 40 st för 200 kr. Hur känns din tapp? Läst något mer om det? När är din bim? :)

Nu har mensen kommit för min del :( Önskar dig all lycka! <3<3
Svar på tråden Tappen långt in, bim -2? Mensvärk och konstig känsla