• Anonym (Serier på Netflix)

Netflix

Ni som har Netflix, är det värt det?

jag har inte kollat på serier på många år, men funderar på att skaffa Netflix. Vet inte om jag tycker det är värt pengarna dock. Har ingen TV heller utan bara dator. Det finns en del serier som  jag är intresserad av  att se, men är det värt pengarna? Om  man väljer det billigaste abonnemanget så får man väl lägre skärmupplösning?

Så vad säger ni Netflix-användare? Vilket abonnemang har ni, kollar ni på många serier och är det värt?

• Svar på tråden Netflix
  • Anonym (Tips)
    Linnelax skrev 2021-09-19 00:49:46 följande:

Finns en hel del bra serier och det är lätt att säga upp abonnemanget om/när man vill.

Vilka serier är det som är bra 
  • Linnelax
    Anonym (Tips) skrev 2021-09-19 09:41:48 följande:

Vilka serier är det som är bra 

Det är ju högst individuellt men några serier jag sett och uppskattat är Orange is the new black, Lucifer och Black Sail.

Brukar skifta mellan HBO, Viasat och Netflix... 2 abonnemang igång samtidigt och alltid mycket att titta på.
  • Anonym (fer)

Jag har i perioder netflix eller hbo och alltid Rakuten viki (väldigt billigt tror 40 kr för asiatiska serier och filmer med engelsk text)

Jag tycker hbos serier ofta har bättre kvalité, men de har så lite nytt utbud i längden. Netflix är egentligen mer breda. Med min vpn får jag även andra länders netflixutbud, så jag gillar netflix :)

• Anonym (Tips)

[quote=81385928][quote-nick]Linnelax skrev 2021-09-19 11:27:55 följande:[/quote-nick]Det är ju högst individuellt . /quote]

Kollar du på den där spanska serien vad den nu heter

• Anonym (Netflix)

Det är ju billigt och bra utbud så absolut värt.

Själv går jag in i perioder där jag gillar en viss typ av serier, så Netflix har jag nog inte kollat på typ något år så på så sätt blir det ju onödigt när man dessutom betalar för 4-5 andra streamingtjänster samtidigt. Men annars om man ska kolla där mycket så tycker jag Netflix har bäst utbud.

• Anonym (Serier på Netflix)
    Glinda från Oz skrev 2021-09-19 09:17:12 följande:

Det är väl bara att testa en månad och se vad du tycker. Första månaden med deras basic abonnemang kostar 10 kronor. Är 10 kronor en enormt stor utgift för dig så låt bli att straffa det. Jag förstår inte ditt resonemang eller tveksamhet alls. 

10 kronor kostar det väl inte?

Och en person ovan här frågade om jag har pengar på kontot, ja det har jag. jag har alltid pengar så det blir över så det är inga problem där.
  • Swedman

Netflix tkr jag är värt pengarna. Betalar lite extra för 4 skärmar. Då kan mina barn också kolla på Netflix samtidigt. 
    Sen finns ju faktiskt mycket på SVT Play och ViaFree också men Netflix är speciellt då det kommer till Filmer.
    Har HBO också tillgängligt och den har ju också mycket filmer och serier men deras sida i telefonens app är så rörig så det är svårt att hitta nåt. Där är Netflix bättre.

• Glinda från Oz
    Anonym (Serier på Netflix) skrev 2021-09-19 16:10:44 följande:

10 kronor kostar det väl inte?

Och en person ovan här frågade om jag har pengar på kontot, ja det har jag. jag har alltid pengar så det blir över så det är inga problem där.

Första månaden kostade 10 kronor igår när jag Googlade. Även om erbjudandet är över kommer det fler.
  • Anonym (Sant)

Finns en box man kan köpa som innehåller alla filmer kanaler från hela världen samt serier , det inte olagligt . Varför ? Jo för att deras servar ligger utanför Sveriges rike långt bort från alla regler osv ? man betalar 2500 första gången för boxen och paketet sen betalar man bara 1000 kr per år

• Aniiee

Om man kollar på Netflix 1 timme om dagen och betalar det dyraste så kostar det ca 5 kronor och 30 öre per dag, så dyrt är det ju inte.

Bra serier finns det ju massor. Själv ser jag just nu på Lucifer, Resident Evil Infinite Darkness, Castlevania, Merlin, Locke and Key samt Tintins Äventyr, because nostlgia.... Jag ska även se Star Trek TNG när jag gjort mig av med Lucifer, och jag har sett The 100, Death Note (inte netflix-filmen som inte existerar...), Food Wars, Anne wth an E, Z Nation (bättre än Walking Dead, don't @ me...), The Witcher, Once Upon a Time och en jäkla massa annat. Bara att välja och vraka.

We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • jeanette02

Ja, Netflix är ju super. Jag använder mig av presentkort som man laddar på. Jättebra, man kan ibland låta prenumerationen vila när det löper ut. Tex under sommaren kanske tittar mindre. Man kan ändra enkelt i sitt abonnemang, har premium nåt sånt nu. Vi kan använda samma tjänst till flertalet enheter samtidigt. Jag gillar att man kan se mer utav utländska filmer, serier. Spanskt, tyskt, koranskt ja lite av varje.

Man får en påminnelse i god tid när man behöver uppdatera sin betalning. Man kan som sagt låta det gå ut och starta igång sitt konto senare igen.

Ska börja säga upp lite annat däremot,

det stora bolaget på T som vi har tv-paket och internet genom erbjuder ju mycket av samma när det kommer till vissa filmer osv, onödigt att betala dubbelt. Där är mycket dyrare och alltid krångel däremot. Ska man säga upp något slutar det med att man är pålurad något ännu dyrare istället. Dumsnäll som är och hopplöst slipade säljare.

• Anonym (Tittar)
    jeanette02 skrev 2021-09-21 05:46:17 följande:

Ja, Netflix är ju super. Jag använder mig av presentkort som man laddar på. Jättebra, man kan ibland låta prenumerationen vila när det löper ut. Tex under sommaren kanske tittar mindre. Man kan ändra enkelt i sitt abonnemang, har premium nåt sånt nu. Vi kan använda samma tjänst till flertalet enheter samtidigt. Jag gillar att man kan se mer utav utländska filmer, serier. Spanskt, tyskt, koranskt ja lite av varje.

Tittar du mest på Europeiska filmer/serier
  • Anonym (knuten)

Jag har Netflix i perioder. När jag märker att jag kollat igenom det mest intressanta och mest sitter och letar grejer i all oändlighet så pausar jag tjänsten några månader. Är superenkelt att pausa abonnemanget. Sen startar jag upp det igen, plöjer igenom lite nytt, och så pausar jag ett tag igen. Mest för att jag inte vill kasta bort pengar på något som jag inte använder. 

Svar på tråden Netflix