• Anonym (Hjälp!)

Första UL imorgon, haft 3 ma innan, nervös!

Imorgon gäller det. Första UL för denna graviditet! Borde vara i vecka 10-11. Men, Har haft 2 MA innan som upptäckts på första UL så jag är riktigt orolig och vill nästan avboka tiden nu!

Hade en blödning för ca 3 veckor sedan. inte stor, inga klumpar eller smärta, men den kom och gick vid några dagar vid toabesök under kanske nån vecka, alltså inte varje dag men då och då.

• Svar på tråden Första UL imorgon, haft 3 ma innan, nervös!
  • Anonym (House)

Oj vad lik historia vi har :) Hade också två (vet inte om du menar två eller tre) MA, jättetätt, tredje graviditeten var jag ett vrak och grinade ihjäl mig när ultraljudet visade ett tickande hjärta, i vecka 7-8. Om det går bra så kom ihåg att be om ett till igen snart om dom är vänliga nog att ge dig det, jag fick ett till två veckor senare. För oron var hemsk trots att det gick bra vid första ultraljudet.

Hade också en blödning precis när jag börjat få problem vid mina MA. Trodde förstås det var kört. Är nu i vecka 31. :) Lycka till!!

• Anonym (Hjälp!)
    Anonym (House) skrev 2021-09-23 13:49:17 följande:

Oj vad lik historia vi har :) Hade också två (vet inte om du menar två eller tre) MA, jättetätt, tredje graviditeten var jag ett vrak och grinade ihjäl mig när ultraljudet visade ett tickande hjärta, i vecka 7-8. Om det går bra så kom ihåg att be om ett till igen snart om dom är vänliga nog att ge dig det, jag fick ett till två veckor senare. För oron var hemsk trots att det gick bra vid första ultraljudet.

Hade också en blödning precis när jag börjat få problem vid mina MA. Trodde förstås det var kört. Är nu i vecka 31. :) Lycka till!!

Oj ja jag menar 2 MA :)

Men vad skönt att det gick vägen för dig! Hade du några klassiska symtom innan UL? Jag är så osäker på vad jag känner :/ inga ömma bröst och känner inte av någon "gravidmage" som växer. Så det gör mig också osäker och nervös :(
  • Anonym (House)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2021-09-23 14:26:59 följande:

Oj ja jag menar 2 MA :)

Men vad skönt att det gick vägen för dig! Hade du några klassiska symtom innan UL? Jag är så osäker på vad jag känner :/ inga ömma bröst och känner inte av någon "gravidmage" som växer. Så det gör mig också osäker och nervös :(

Mnja, jag minns att läkaren frågade innan om jag kände mig gravid och att jag svarade ja. Men inte så där galet mkt liksom. Har tex inte kräkts en enda gång under graviditeten heller, även om jag mått kasst ibland i början så har det nog varit en enkel graviditet. Men lite mer än vid mina MA kände jag nog, men det är nog mer att då försvann alla symptom väldigt tydligt.
  • Anonym (Lycka till)

Åhh jag håller verkligen tummarna att allting ser bra ut och att du får se ett hjärta som tickar.

• Anonym (Hjälp!)
    Anonym (Lycka till) skrev 2021-09-23 17:07:51 följande:

Åhh jag håller verkligen tummarna att allting ser bra ut och att du får se ett hjärta som tickar.

Ja jag med! Jag är inställd på dåligt besked känner jag. Kanske blir så av ett antal förluster innan :(
  • Anonym (House)

Hoppas det gick bra för dig! 

Svar på tråden Första UL imorgon, haft 3 ma innan, nervös!