Hur välja utbildning? HR eller IT?
Känner mig väldigt förvirrad kring val av utbildning, hur gjorde ni? Hur ska man veta när man aldrig jobbat med det?
Jag är 40 och vill utbilda mig, har liksom inte blivit av tidigare av olika anledningar, dels för att jag alltid känt mig förvirrad kring vad jag ska plugga.
Just nu lutar det alltså åt att jag antingen går Personalvetarutbildningen och samtidigt jobbar 50% på mitt nuvarande jobb. Ngn som jobbar inom HR och som tycker att det är kul? Vad gör ni och vad har ni för lön?
Eller Data & Systemvetenskapligt alternativt Interaktionsdesign programmet på 3 år. Har ingen aning om jag skulle trivas, har aldrig jobbat inom IT utan valet är isf mest för att det är höga löner och finns gott om jobb åtminstone för systemvetare som jag förstått. Ngn som jobbar inom IT som vill hjälpa mig lite? Trivs ni? Är det väldigt krävande? Är utbildningen svår att klara? Har ingen erfarenhet sen tidigare. Och är min ålder ett stort minus? Ngn som gått Interaktionsdesign el jobbar med liknande som vill dela med sig?
Tredje alternativet är bild lärare, jag älskar egentligen mer kreativa saker och att måla och gillar barn och ungdomar. Dock så är jag väl inte supersugen på att behöva åka till jobbet varje dag, trivs så bra med att jobba hemma.
Om det är ngn som känner att de har ngt tips så snälla hjälp mig!