• Rostbröd

Mens två-tre dagar efter ägglossning?!

Ja som rubriken. Fick glad gubbe på clearblue digitala den 19/9:e pch började blöda, svagt rosafärgat, den 21:a. Sen tilltog det till mörkrött och mer i mängd den 22:a och håller i sig idag. Inte så jag behöver skydd men kommer ändå rätt mycket på pappret när jag torkar mig efter toabesök. Men jag har lärt mig att mensen alltid kommer 14 dagar efter ägglossning? Har aldrig i mitt liv haft en mellanblödning eller liknande och haft mens i 20 år.

Kan tillägga att den 21:a så hade jag så ont i magen, livmodern höger sida, att jag kräktes som en gris och låg i fosterställning hela natten. Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Mens två-tre dagar efter ägglossning?!
  • Jag är bara jag

Så kort lutealfas kan man inte ha så äl och sen mens är det inte du upplevt. Äl-test kan visa positivt före mens också. Om jag får vara lite fräck och fråga hur gammal du är? Och vilken cd fick du den här blödningen? Mensen kan tyvärr börja krångla minst 10 år före klimakteriet. Det kan förstås krångla av fler skäl också. De flesta hormonella.

• Rostbröd
    Jag är bara jag skrev 2021-09-23 17:10:56 följande:

Så kort lutealfas kan man inte ha så äl och sen mens är det inte du upplevt. Äl-test kan visa positivt före mens också. Om jag får vara lite fräck och fråga hur gammal du är? Och vilken cd fick du den här blödningen? Mensen kan tyvärr börja krångla minst 10 år före klimakteriet. Det kan förstås krångla av fler skäl också. De flesta hormonella.

Jag är 30 år :) fick positivt på ältestet på cd 15 och blödningen startade på cd 17.. så misstänker inte mens men något underligt är det ju!
  • Jag är bara jag
    Rostbröd skrev 2021-09-23 17:16:20 följande:
    Jag är 30 år :) fick positivt på ältestet på cd 15 och blödningen startade på cd 17.. så misstänker inte mens men något underligt är det ju!
    Då kan vi i alla fall genast utesluta förklimakteriet. Alltid nåt! 
  • Anonym (Anonym)

Det kanske kan vara så att det var en cysta? Dom kan ju göra väldigt ont och kan orsaka en blödning om dom brister. Annars så kan det ju vara en mellanblödningar även om du aldrig haft det förut.

Svar på tråden Mens två-tre dagar efter ägglossning?!