• Lawsttperq

Bedragen? (Alltrygg AB)

Hejsan!

Vill egentligen kolla med folket om någon har liknande upplevelse som jag har fått nu?

Jag jobbade för ett företag vid namn Alltrygg AB under augusti månad, vilket är ett företag som säljer ID-skydd via telefon. Jag slutade då jag tyckte att deras verksamhet var oseriös och flummig, jag har även läst omdömen där folk upplevt att dem har blivit bedragna av just detta företag och p.g.a. detta så kunde jag inte heller stanna kvar p.g.a. moraliska skäl.

Kortfattat känner jag att jag själv har blivit bedragen då min lön ligger på en skrattretande summa. Dem påstår att många ångrat sig och att det har blivit fel med mina ordrar jag lagt o.s.v.

Jag jobbade fulltid från 7 augusti till 3 september, arbetet var 100% provisionsbaserat.

Men jag tycker att hela grejen verkar mysko.

Nu sitter jag i en väldigt svår sits ekonomiskt och vet inte riktigt hur jag ska klara oktober månad.

Kommentera gärna om ni har liknande upplevelser eller om ni har synpunkter!

• Svar på tråden Bedragen? (Alltrygg AB)
  • Anonym (B)

Medlem i facket? Dom kanske kan hjälpa dig

• Anonym (oooo)

Det var inte så lång tid du arbetade, inte ens en månad. Så mycket kan det väl inte handla om? Men du måste ha fått ett anställningsbevis, där det står om din lön.
    Du kanske också ska kolla upp företaget hos tex Skatteverket? 

(och lär dig gärna skillnad på de - dem när du skriver, så blir jag glad Flört )

• Anonym (Alex)

Hej!

Vad tråkig situation du hamnat i. Detta är väldigt vanligt, tro det eller ej. Att människor arbetar för ett företag och sedan inte får lön.

Det du kan göra är att kontakta dom, vilket du kanske gjort, att du vill ha dina pengar annars kommer du gå vidare till kronofogden. Sedan kan du, om du vill och kan tänka dig att betala 300kr skicka in ansökan till kronofogden.

Men innan du gör det kan du ringa kronofogden och höra med dom om det här företaget finns hos dom, då vet du också om det är aktuellt för dig att skicka in en ansökan mot dom.

Oavsett hur mycket eller ?lite? det handlar om så är det inte rätt, finns det möjlighet att få tillbaka sina pengar, alltså om företaget inte är i konkurs eller skuldsatta så ska du absolut försöka få pengarna tillbaka!

Svar på tråden Bedragen? (Alltrygg AB)