• Anonym (Anja)

Mensen sen... konstiga sympton? Bild

Hej! Jag fattar inget alls vad som händer i min kropp... Mensen är försenad 5 dagar enligt min app, men kunde kanske haft ägglossningen senare än vad jag trodde.

Under två senaste veckorna har jag haft kanske 4 dagar med intesiv mensvärk, i helgen hade jag mot natten och jag var bombsäker att mensen skulle komma. Kallsvettades av smärtan och fick ta Panodil. Det stack även till på höger sidan flera gånger.

Förrigår och igår fick jag lättare mensvärk igen. En del gravsymptom som jag brukar inte ha och ett svagt plus. Kan även vara spökstreck. Nu har strecken försvunnit iallafall.

Vad tusan kan det vara? Missfall? Försenad mens?

• Svar på tråden Mensen sen... konstiga sympton? Bild
  • Anonym (Stress?)

Kan bero på stress. Min mens kan vara allt från 1-3 veckor sen om jag mår skit och har fullt upp, och ju senare den blir ju mer stressad blir jag. Kan bara se tecken av ett streck på en av testen, resten hade jag tolkat som negativa, men kan ju ha fel.

• Anonym (Sen)

Min mens har blivit försenad ett par gånger detta år. Den blev aldrig så försenad att den hoppade över vissa månader när jag var yngre, men nu gör den det ibland. Har du inte haft mens under hela oktober månad? Hur gammal är du?

• Anonym (Sen)
    Anonym (Stress?) skrev 2021-11-14 13:48:26 följande:

Kan bero på stress. Min mens kan vara allt från 1-3 veckor sen om jag mår skit och har fullt upp, och ju senare den blir ju mer stressad blir jag. Kan bara se tecken av ett streck på en av testen, resten hade jag tolkat som negativa, men kan ju ha fel.

Hur gammal är du? Har det alltid varit så?
  • Anonym (Stress?)
    Anonym (Sen) skrev 2021-11-14 14:30:29 följande:

Hur gammal är du? Har det alltid varit så?

24 år, blivit värre mer åldern (tillsammans med mensen överlag), men har alltid haft problem med mensen. Sen är det ju inte vanligt att mensen är 3 veckor sen, händer kanske 1 max 2 gånger per år, sist var nog i somras pga stressigt på jobb, vet inte sist jag hade semester, problem på hemma plan osv. Men känner fler som får så uppskjuten mens pga stress så det är nog rätt normalt.
Svar på tråden Mensen sen... konstiga sympton? Bild