• Anonym (Maja)

KLÅDA tidig graviditet

Någon annan som haft klåda som gravid i tidig graviditet!?

Jag har en hemsk klåda, är i vecka 9 bara och började i vecka 7. Leverprover och hela baletten är kollat - jättebra värden allting. Inga utslag av klådan heller.

Så vården vet inte riktigt vad det beror på utom hormoner. Fått lergigan utskrivet, dämpar klådan lite.

Ni som haft klåda i tidig graviditet berätta gärna och om och när det avtog? Klådan är mitt enda graviditetssymptom!

• Svar på tråden KLÅDA tidig graviditet
  • Anonym (jepp)

Jag fick en fruktansvärd analklåda från ingenstans. Det visade sig att jag var gravid. Gjorde abort och klådan försvann direkt. Några år senare fick jag samma klåda ännu en gång. Fattade direkt att jag var gravid, gjorde abort igen och klådan försvann. Så jag tror att det måste ha varit hormonerna som spökade.  

• Anonym (Maja)
    Anonym (jepp) skrev 2021-09-25 14:50:10 följande:

Jag fick en fruktansvärd analklåda från ingenstans. Det visade sig att jag var gravid. Gjorde abort och klådan försvann direkt. Några år senare fick jag samma klåda ännu en gång. Fattade direkt att jag var gravid, gjorde abort igen och klådan försvann. Så jag tror att det måste ha varit hormonerna som spökade.  

Analklåda har jag inte, utan över exakt hela kroppen - hårbotten, ben, armar, rygg - ja överallt!

Exakt överallt har jag klåda, utom handflator, under fötter, vaginan, analen, näshål eller mun.

Det är olidligt, lergiganen hjälper knappt och då tar jag ändå 25 mg. :(
Svar på tråden KLÅDA tidig graviditet