• Xaxoxo

    Någon ung och gravid?

    Hej! Finns det någon mer som är ung och gravid? :)

  • Svar på tråden Någon ung och gravid?
  • Anonym (Gravid23)

    Det beror på vad du definierar som ung :) Jag är 23 år och gravid i vecka 18! Känner mig väldigt ung, men jag är ju ingen tonåring. Hur gammal är du TS?

  • Anonym (23)

    Ung vet jag inte om jag räknas som längre, men jag är 23 år och gravid med mitt andra barn i vecka 37. Var 17 år när jag blev gravid med första.

  • Anonym (Hanna)

    Inte längre men var lika gammal som du med första.

    Grattis <3 hur känns det? Hur långt har du kommit?

  • Anonym (J)

    Kan den som gör tummen ner på inläggen här sluta göra det. Det stärker inte direkt unga blivande mammors självförtroende. Så himla elakt och onödigt. / 40-åriga mamman

  • Anonym (20 år)

    Är 20 år i vecka 20 snart. Fick veta när jag var 19:)
    har bf i juli 

  • Solnel

    Jag är 23 och väntar mitt första barn i vecka 15 :) 


    Vad roligt med en tråd för oss lite yngre att kunna diskutera och ventilera! 

  • LLl02

    Hej. Sent svar här i tråden.
    Men min fråga till er unga mammor som bor hemma är hur era föräldrar reagerat, hur har ni hanterat låg /ingen inkomst.  Babyns pappa. Hur planerar ni framåt?
    Mvh LL

  • Anonym (S)
    LLl02 skrev 2022-06-29 04:34:49 följande:

    Hej. Sent svar här i tråden.
    Men min fråga till er unga mammor som bor hemma är hur era föräldrar reagerat, hur har ni hanterat låg /ingen inkomst.  Babyns pappa. Hur planerar ni framåt?
    Mvh LL


     Nu bor ju inte jag hemma utan äger faktiskt ett hus strax utanför Göteborg, dock är jag student så har låg inkomst så att säga. Barnet var dock planerat. Vi räknade på det och insåg att ekonomiskt kommer småbarnsåren funka på min sambos lön + studiemedel och vi har en gedigen buffert annars skulle vi aldrig skaffat ett barn. Sedan har jag endast något år kvar när barnet kommer tills jag är färdigutbildad inom en bransch med garanterade arbetsmöjligheter. Min mamma blev nog lite stressad pga att hon vet att jag läser en tuff utbildning men hon har ändå smält det och vet att det kommer lösa sig. Svärföräldrarna blev superglada och vill mer än gärna vara med och hjälpa till särskilt under min sista studietid då.
  • fannylovisa

    Jag kommer va 21 när bebis föds. Vi har varit tillsammans länge, är förlovade och har både hund och lägenhet. Men det var inte planerat. Det kommer nog bli lite tajt ekonomiskt då vi båda studerar. Min sambo är dock färdig samma månad som bebis är beräknad men jag kommer ha 3 år kvar efter mammaledigheten.


    Men som min mamma sa - "det är inte vad man har som spelar roll, det är hur man är" 

  • isotop

    Jag var 23 och tycker inte det är så ungt föratt bli mamma.

    helt perfekt ålder faktiskt.

  • Hopsanhejsan

    Precis fyllt 20 och är i vecka 38. Tycker det är så onödigt när jag ser folk tycka och tänka när de kommer till unga gravida. Inte många skulle ifrågasätta en på 30 år. Väljer man att skaffa barn så tror jag att man själv har koll på ekonomi, bostad och så vidare. Låt oss unga få njuta av att vänta barn utan dömande och "tips". Tack 

Svar på tråden Någon ung och gravid?