• Sun 26 Sep 2021 18:56
    2347 visningar
    4 svar
    4
    2347

    Blödning vecka 13

    Har vi några solskenshistorier?

    Födde mitt andra barn för 5 månader sedan. Förlossningen slutade i grad 3 bristning.

    Är gravid igen nu och är i vecka 12+1 idag.

    I fredags började jag få lite rosa flytningar. I lördags morse hade det avstannat och va endast pytte lite brunt I flytningarna.

    Lite senare på dagen började det igen med rosa flytningar, men lite mer än dagen innan.

    Ringde och rådfrågade gynakuten som sa att det kan vara påbörjan på missfall och att jag ska avvakta till nästa vecka.

    På kvällen börja det komma mer rött blod, men fortfarande bara när jag torka mig.

    Fortsatte likadant under natten och morgonen idag.

    Under dagen har det gått från blod på pappret, till inget blod, till blod osv. Nu när jag gick på toa droppa det blod i toaletten. Jag blöder fortfarande inte mer än att jag behöver trosskydd som jag knappt behöver byta. Men det tycks ju öka lite ändå.

    Har mens/växtvärk vilket jag haft hela graviditeten, men den är eventuellt lite starkare. Den kommer och går, precis som blödningen.är alltså inte konstant.

    Har varit gravid 3 gånger innan och aldrig haft en enda droppe blod under de graviditeterna.

    Har kub på tisdag, så kommer inte ringa gyn eller så imorgon utan får gott hålla ut tills kub om inte fostret kommer ut innan dess. Är såklart inställd på det värsta.

    Men i denna väntan.. Har någon varit med om liknande och har en solskenshistoria?

    Känner att jag behöver hålla kvar vid iaf en gnutta hopp om jag inte ska gå under helt innan jag får svart på vitt vad det är som händer.

  • Svar på tråden Blödning vecka 13
  • Wed 29 Sep 2021 06:42
    #1

    Ont om solskenshistorier.

    Min var inte heller det.

    Tänkte uppdatera om någon googlar på liknande i framtiden.

    Jag bokade tid hos gyn som konstaterade MA. Fick cytotec å han bara ta två tabletter innan jag började störtblöda. Blödde så pass att jag svimmade i duschen och min man fick ringa ambulans. Låg ett dygn på gynakuten.

    Sent missfall är ingen lek.

    Känner mig tom. Tom på blod, Tom på energi och Tom på känslor.

  • Tue 7 Dec 2021 20:25
    #2
    PelloBello skrev 2021-09-29 06:42:44 följande:

    Ont om solskenshistorier.

    Min var inte heller det.

    Tänkte uppdatera om någon googlar på liknande i framtiden.

    Jag bokade tid hos gyn som konstaterade MA. Fick cytotec å han bara ta två tabletter innan jag började störtblöda. Blödde så pass att jag svimmade i duschen och min man fick ringa ambulans. Låg ett dygn på gynakuten.

    Sent missfall är ingen lek.

    Känner mig tom. Tom på blod, Tom på energi och Tom på känslor.


    Usch så hemskt beklagar ditt mf, jag är lite i samma sits, eller jag har inget konstaterat men är i vecka 13 och upptäckte idag första gången ytterst lite svagt ljusrosa flytning, haft mensvärk som kommit och gått, men inget mer än de väldigt lilla ja såg på fm, ni på em hade de kommit lite mer blodtillblandad flytning i trosskyddet och en gång när ja torkade i em var det en liten blodkoagel, men inget mer utöver detta, men känner mig helt platt om magen, haft MA tidigare så är helt säker på att de är samma sak nu, hur ha de gått för dig efter ditt MA?
  • Wed 8 Dec 2021 08:11
    #3
    Bebis2021 skrev 2021-12-07 20:25:15 följande:

    Usch så hemskt beklagar ditt mf, jag är lite i samma sits, eller jag har inget konstaterat men är i vecka 13 och upptäckte idag första gången ytterst lite svagt ljusrosa flytning, haft mensvärk som kommit och gått, men inget mer än de väldigt lilla ja såg på fm, ni på em hade de kommit lite mer blodtillblandad flytning i trosskyddet och en gång när ja torkade i em var det en liten blodkoagel, men inget mer utöver detta, men känner mig helt platt om magen, haft MA tidigare så är helt säker på att de är samma sak nu, hur ha de gått för dig efter ditt MA?


    Jag håller tummarna att det är en helt normal blödning du har! För det är ju absolut inte omöjligt!

    Det gick sådär, åt cytotec i över en vecka efter sjukhusbesöket utan att allt kom ut, blev tillslut skrapning.

    Haft mens 2ggr sedan dess. Regelbundet men knappt blödit något. Enl bm är det normalt och beror troligen på att slemhinnan inte hunnit återhämta sig och därmed inte blir tjock och därför blöder jag knappt. Men det gör det ju också svårt att bli gravid igen så får se när kroppen återhämtar sig.
  • Wed 8 Dec 2021 09:56
    #4
    PelloBello skrev 2021-12-08 08:11:04 följande:

    Jag håller tummarna att det är en helt normal blödning du har! För det är ju absolut inte omöjligt!

    Det gick sådär, åt cytotec i över en vecka efter sjukhusbesöket utan att allt kom ut, blev tillslut skrapning.

    Haft mens 2ggr sedan dess. Regelbundet men knappt blödit något. Enl bm är det normalt och beror troligen på att slemhinnan inte hunnit återhämta sig och därmed inte blir tjock och därför blöder jag knappt. Men det gör det ju också svårt att bli gravid igen så får se när kroppen återhämtar sig.


    Nä jag vet så är de ju men de har ökat plus värk och lite koagulerat blod, känns inte hoppfullt men ja under kan ju ske..

    Okej jobbigt med skrapning men samtidigt skönt att veta allt kommit ut. Hade ofostrig grav i våras och efter de hade jag otroligt sparsam mens fram till oktober då jag plussade, blödde bara en dag väldigt lite, kändes inte bra eller optimalt med tanke på att kunna bli gravid men de gick iallafall, de är väl normalt att de kan ta ett tag innan det stabiliserar sig håller tummarna att de går bra för dig och att de är din tur snart
Svar på tråden Blödning vecka 13