• Anonym (Anonyma)

Sambons barn äcklar mig

Sambons barn har hållt på med incest. De har alltså haft samlag med varandra. Skit äckligt I know????

Bara jag hör deras namn gör mig illamående och rädd.

Vill inte ha någon kontakt alls med dem, eftersom dom är potentiellt hot mot mina egna biologiska barn. Hur förklarar jag min rädsla för sambon?

• Svar på tråden Sambons barn äcklar mig
  • Anonym (Olivia)

Är väl bara att göra slut eller bli särbo? Din partners barn kommer ju alltid finnas där. Vill du inte ha något att göra med dem kan du ju såklart inte fortsätta bo ihop med deras pappa och tro att de aldrig kommer vara en del av erat gemensamma liv. 

Trist men sant. 

• Anonym (nja, alltså)
    Anonym (Anonyma) skrev 2021-09-28 14:57:39 följande:
    De är uppväxta tillsammans och har gjort det medvetna valet att ligga med varandra ?!? Försöker du få det att låta som normalt ??!
    Jag försöker få det att låta precis som jag skrev, inget du behöver känna oro för dina barn inför.
  • Anonym (är de vuxna?)

Bara för att försöka förstå situationen här: hur gamla är barnen, och när har det här hänt?

• Anonym (Han Solo)
    Anonym (Anonyma) skrev 2021-09-28 14:53:20 följande:

Ja alla barn har någon form av diagnos. Även barnens mamma har psykiska problem. Skräckscenario

Barnen har diagnos och mamman har psykiska problem, vilket du tycker är ett skräckscenario.

Har du själv en diagnos?
  • Anonym (Anonyma)

det är sjukt jobbigt. Trust me

• Anonym (Anonyma)
    Anonym (det gör du inte) skrev 2021-09-28 14:37:48 följande:

Vet du detta med säkerhet, isåfall är frågan enligt mig inte hur du ska förklara din rädsla för honom för att skydda dina barn utan att du ska avlägsna dig från hela situationen omgående, är det inte uppenbart ?

Det var tanken.
  • Anonym (det gör du inte)
    Anonym (Anonyma) skrev 2021-09-28 14:57:39 följande:
    De är uppväxta tillsammans och har gjort det medvetna valet att ligga med varandra ?!? Försöker du få det att låta som normalt ??!
    Diagnoser, incest, kaotisk disfuktionell uppväxt ( på grund av de vuxna), och du tänker att "de gjort ett medvetet val att ligga med varandra, syskon. ja, vad ska man säga.

Hela situationen och upplägget du beskriver är rent ut sagt sjukt för en frisk människa, att man ens funderar på vad man "ska göra" i en sån situation som du beskriver är bara skrämmande.
  • Anonym (Oj)

Men på vilket sätt tänker du att de är ett hot, hur gamla är dina egna barn?

Hur är mannen du är tillsammans med, har han också någon diagnos eller psykiskt instabil på något sätt?

• Anonym (Omg)

Helt sinnessjukt! Hur gamla var barnen ? Är dom uppväxta ihop? Hur vet ni om det? Och vad säger pappan ?? ????

• Anonym (Men...)

Nu lämnar du ju nästan ingen info alls om hur det ligger till, (ålder på hans barn, om det säkert har hänt, hur vet ni det, hur reagerar pappan mm,mm) men min självklara tanke är ju att du gör slut med mannen och gör en orosanmälan till soc.

• Anonym (bonusförälder)

Tycker också att du ger för lite information om vad om hänt.
    När hände detta? hur vet ni att dom verkligen hade sex med varandra? berättade dom det? kanske dom hittade på för att göra någon arg.

Om dom tog ett gemensamt beslut om att ha sex trots att dom är uppvuxna tillsammans och visste vad dom gjorde är det inte bra men varför är det ett hot mot dina barn? tror du att dom skulle vålds föra sig mot dina barn, begå övergrepp?

Vad menar du att dom har för diagnoser? folk med diagnoser håller ju inte på incest bara för det.
    Hur menar du att mamman är psykiskt sjuk? har alla samma diagnos eller vad?

Vad säger och gör din sambo?

Ålder på barnen och när det hände (hur gamla var dom då) är ju intressant att veta, menar du att det hände nyligen? har ingen märkt något tidigare?

• Ocdmänniska

För lite info tycker jag, men sen vet jag inte varför det skulle vara ett hot mot dina barn för det?

Svar på tråden Sambons barn äcklar mig