• Ninni9091

    Illamående under graviditeten, är ni också bubbliga och oroliga i magen?

    Hej,

    Jag är gravid i v.8 och väldigt illamående, däremot spyr jag inte. Min mage känns väldigt obalanserad, bubblig och orolig, som att jag mer är matförgiftad än gravidillamående. Är de fler som har samma känsla? Kanske dumt av mig att tro att gravidillamående mer skulle uttrycka sig som just illamående och inte inkludera orolig mage, men påverkar hormonerna magen så pass mycket att den känns "milt förgiftad".

  • Svar på tråden Illamående under graviditeten, är ni också bubbliga och oroliga i magen?
  • toughshit

    Ja! Jag är i vecka 9 (tror jag) och är så otroligt gasig (och även förstoppad). Mår väldigt illa också, men har inte heller kräkts någon gång, tack och lov. Det var väldigt nära en dag dock.. Hoppas att det går över, för ibland gör det ont också, och känns som att illamåendet blir värre för att man blir pruttig i magen.


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Ebo88

    Jag var det fram till ca v.13 sen var det en rätt bra period. Nu är jag i v.18+3 och det är åt andra hållet istället

  • svansmamman

    Mitt gravidillamående har inte inneburit några kräkningar, däremot väldigt orolig och ofta lös mage. Så jodå, det händer om än det vanliga verkar vara kräkningar + förstoppning. Jag är nu gravid i vecka 16 och det håller i sig.

  • Bonusbonus89

    Jag är riktigt bubblig och gasig i magen. Upplever också att jag behöver göra nummer två oftare, är allt annat än förstoppad. Jag är i vecka 6+2, och har precis börjat uppleva lite illamående till och från. Kommer verkligen superfort, men försvinner lika fort. Som svallvågor. Inga kräkningar än, hoppas att det håller i sig så.

Svar på tråden Illamående under graviditeten, är ni också bubbliga och oroliga i magen?