Hur ofta har du och din partner sex?
Omröstningen riktar sig till personer som är i ett förhållande. Hur ofta har du och din partner sex? Jag förstår att det kan variera men rösta på hur det brukar vara.
Omröstningen riktar sig till personer som är i ett förhållande. Hur ofta har du och din partner sex? Jag förstår att det kan variera men rösta på hur det brukar vara.
Enkäten visar hittills att hälften har sex en gång i veckan eller oftare.
Som någon skrev: Sex behöver inte ta slut efter 50. Vi är över 60 och har det fantastiskt skönt en gång i veckan.
5-7 ggr i veckan
Väldigt sällan, tänder inte på min man direkt. Han tänder dock väldigt mycket på mig och skulle vilja ha sex flera ggr i veckan.
Väldigt sällan, tänder inte på min man direkt. Han tänder dock väldigt mycket på mig och skulle vilja ha sex flera ggr i veckan.
Låter inte som att din man har så rolig tillvaro om det nu inte är så att ni hjälps åt i även detta vilket jag hoppas, jag hoppas också att ni har förståelse för varandras olika behov.
Om min partner skulle ha mer sexuella behov än mig som skulle jag självklart hjälpa till med det, enskild onani för att den ena har mer behov än den andra ser inte jag som en bra lösning.
Det är egentligen inte mer konstigt än att klia den andra på ryggen när det kliar eller massera när man är lite öm i musklerna, förståelse för partnerns behov leder till ett bättre förhållande.
Vill den ena inte ha sex så ska man klart inte tvingas till det men en tvåsamhet i det hela leder till så mycket positivt, det finns fler lösningar än penetration.
Om min sambo känner behov för sexuellt utlopp så hjälper jag självklart till utan att tveka, tillochmed dagligen om det är så, jag skulle aldrig vägra och låta onani i ensamhet vara enda lösningen, det leder till ensamhetskänsla.
Jag kan onanera åt honom om det är det du tänker på? Men det duger inte åt honom, han vill ha penetration. Men jag är snustorr de gånger vi försöker då jag inte tänder på honom som sagt.
Varför är du tillsammans med din man ?
Då förstår jag, då finns det ändå ett alternativ som han tackar nej till, synd.
Det finns ju glidmedel men det känns som att det knappt är frivilligt från din sida.
Han kommer ej vilja ha med mig. Är ju inte direkt sexig
Jag har helt gett upp sex nu så sedan i somras har vi ingen sex alls iom att jag har slutat ta initiativ. Det är inte värt det.
Blir alltid avvisad vid varje försök så nu är det flera år sedan sist. Mycket självhjälp blir det.
I stort sett aldrig. Hon har varit klimakteriet några år och har torra slemhinnor. Samlivet var taskigt innan och blev nu i klimakteriet obefintligt.
Jag har gett upp, onanerar till porr lite då och då. Kravlöst och faktiskt lite skönare.
I princip aldrig här heller. Det var alltid jag som tog initiativet och blev avvisad 9 gånger av tio. Gav upp för nåt år sen. Bättre runka själv om man behöver, eller ta en god whisky, haha. Skitsamma, inte värt det och ja, jag städar, tvättar, rastar hunden, klipper gräs och beskär buskar och hjälper verkligen till, tränar, ingen ölmage, lyssnar på henne, etc etc, men nä. Hon har aldrig lust.
Hade vart bättre med alternativ på 2-4 ggr I veckan eller så. Vi har vanligtvis sex några gånger i veckan. Men ibland har vi perioder när det inte blir på några veckor men då brukar vi ha mycket på jobb och så och ingen av oss lider av det, sen kommer vi in i en bra period igen och har det oftare. Jag har lite svårt att ha sex i början av graviditeter också och då blir det ett naturligt uppehåll med penetration men då ger jag desto mer oralsex till min man.
Men vi har aldrig haft så att den ena velat ha mer än den andra kan ge utan vi brukar följa varandra väldigt bra.