• Anonym (Johanna)

Blödningar vid toalettbesök & hård mage?

Någon som har haft problem med blödningar under sin graviditet under toalettbesök där ni varit hård i magen?

Detta är min fjärde graviditet och är i v.12 och såg förra veckan ett levande foster på ultraljud, men jag blöder varje gång jag gör nummer 2 och har aldrig varit med om detta förr!

Idag var det nästan svart blod som kom och ja, jag blir lika orolig varje gång.

Finns det fler här som har/haft detta problem och det inte varit någon fara?

• Svar på tråden Blödningar vid toalettbesök & hård mage?
  • Anonym (A)

Det känns rätt självklart att söka hjälp om du har svart avföring, det är något 1177 listar som ett varningstecken att söka hjälp. Ring vc imorgon!!

• Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2021-09-28 20:26:01 följande:

Det känns rätt självklart att söka hjälp om du har svart avföring, det är något 1177 listar som ett varningstecken att söka hjälp. Ring vc imorgon!!

Svart blod, menar jag så klart.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (A) skrev 2021-09-28 20:26:01 följande:

Nej. Blodet är nästan svartfärgat
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (A) skrev 2021-09-28 20:26:22 följande:

Svart blod, menar jag så klart.

Ringde min BM idag dom sa jag ska avvakta för jag inte har ont.
  • Anonym (Sksjh)
    Anonym (Johanna) skrev 2021-09-28 20:43:37 följande:

Nej. Blodet är nästan svartfärgat

Äter du järntabletter? Svart blod är nog vad personen menar. Ju mörkare desto viktigare att fråga vården. Om man är hård i magen och spräcker nåt litet kärl så är blodet väldigt ljust rött.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Sksjh) skrev 2021-09-28 20:49:57 följande:

Äter du järntabletter? Svart blod är nog vad personen menar. Ju mörkare desto viktigare att fråga vården. Om man är hård i magen och spräcker nåt litet kärl så är blodet väldigt ljust rött.

Ja jag äter jätntqbletter. Detta låter inte lovande då alltså.
  • Anonym (A)
    Anonym (Johanna) skrev 2021-09-28 21:00:09 följande:
    Avföringen kan bli svartfärgad av järntabletter men det har inte med blodet att göra. Är du helt hundra på att det är blodet som är svart och inte avföringen?
  • Anonym (Sksjh)
    Anonym (Johanna) skrev 2021-09-28 21:00:09 följande:

Då är det iaf helt i sin ordning att bajset blir svart! Så har jag. :D Men blodet ska inte färgas däremot vad jag vet. Ring imorgon och hör, få inte panik, det är antagligen ingen fara alls. Men alltid bra att kolla upp. :)
  • Anonym (Johanna)

Okej. Jag inser nu att svart var att ta i lite. Mer mörkbrunt

Svar på tråden Blödningar vid toalettbesök & hård mage?