• CEV

Illamående men negativt test

Hej,

Jag och min kille är tidigt i vår resa mot ett barn. Vi har prickat in ägglossningen utefter test nu i tre månader men hittills har jag inte lyckats bli gravid.

Idag är det bim-4 och jag tog Predictor early?s test både igår och idag men det visar negativt. Jag har haft ett kraftigt illamående på både igår och idag nu på morgonen och kräkts både morgon och även på eftermiddagen igår. Jag har varit otroligt gråtig/blödig de senaste dagarna. Kan jag vara gravid med dessa symptom men ändå inte plussa riktigt än? Har någon av er varit med om detta tidigare?

• Svar på tråden Illamående men negativt test
  • Vittring89

Man brukar säga att om man är tillräckligt gravid för att få symtom så är man tillräckligt gravid för att få ett positivt test. Tyvärr beror ospecifika symtom efter ägglossning ofta på att progesteronet har stegrats, och det oavsett om man är gravid eller inte. När hade du ägglossning? Från ca 12 dagar efter ÄL kan man ofta lita på ett negativt test, om det tas med koncentrerad urin.

Med perfekt timing har man bara 20-30 % chans varje cykel, så det är helt normalt att det tar 5-6 månader för ett friskt par att lyckas bli gravida. Ca 85 % av alla par som försöker bli gravida kommer lyckas inom ett år. Håll ut, och försök fylla veckorna med roliga saker så att du inte bara fokuserar på detta.

• CEV

Hej,

Tack för svar!

Kan säkert vara stress då det varit en hel del av det i det sista för mig.

Jag hade ägglossning runt 19:e enligt test och borde stämma bra överens med min cykel då den är regelbunden.

• VickanD

Om dina symptom beror på att du är gravid så tänker jag att det borde ha visat sig på testet. Vänta och se om mensen kommer. Kommer den inte så tar du ett nytt test.

• Mortiscia80

Det låter som magsjuka snarare. Man mår inte som du gör så där tidigt i en graviditet. Bim -4 så har ägget knappt fäst i livmodern än, det är så pass låga hormoner att det inte ger utslag på ett test, och det betyder att de också är för låga att ge dig några uttalade symptom.

• CEV

Hej,

Tack för svar alla!

Magsjuka är det definitivt inte, men då är det bara att vänta och se helt enkelt och annars försöka på nytt igen ????

Svar på tråden Illamående men negativt test