• Nandez

    Bonde söker fru 2021

    I kväll börjar programmet, här kan man skriva om bönderna och deras dejter. 

  • Svar på tråden Bonde söker fru 2021
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-23 19:42:08 följande:
    Läste att Peja och Benita inte är tillsammans
    Läste också om att Benita och Peja inte är tillsammans. Önskar av hela mitt hjärta att Benita träffar den rätte mannen i hennes liv. Hon var den enda som verkade gjord nära.

    Peja visste inte vart han stod.....Kanske att det var för mycket av tv produktions personer med och det förstörde hans vanliga liv på gården.
  • Tecum
    Johannus skrev 2021-12-24 03:18:40 följande:
    Läste också om att Benita och Peja inte är tillsammans. Önskar av hela mitt hjärta att Benita träffar den rätte mannen i hennes liv. Hon var den enda som verkade gjord nära.

    Peja visste inte vart han stod.....Kanske att det var för mycket av tv produktions personer med och det förstörde hans vanliga liv på gården.
    Jag fick vibbar att det inte var helt perfekt mellan dem redan i programmet. När Linda frågade om Benita var inne på att flytta ner så småningom stelnade hon till och drog till med något om att Peja kanske säljer korna och flyttar upp, vilket han avfärdade. Peja verkar velig och det finns väl en orsak att en så charmig man som han är singel. Men intrycket var ändå att Benita var den som tvekade mest. Och distansförhållanden är svårt. Det passar nog bäst för ungdomar. När man är i Pejas och min ålder gäller det att ta vara på den tid man har kvar, då vill man ha sin älskade nära.
  • Tecum

    Det var starkt av Ellinor att svälja stoltheten och ge Filip en ny chans.. Och starkt av honom att erkänna sitt felval och våga ta ny kontakt. Lina försökte skylla på honom men erkände till slut att hon var "kär i kärleken" och att hon ville vinna mer än vara med Filip. Något vi ofta sett i programserien.

    Tydligen gjorde Lisa likadant i fjol vilket jag glömt. Alltså gav bonden en ny chans fast hon blivit bortvald och nu var de fortfarande ett par. Vad säger ni tjejer, skulle ni kunna ge honom en ny chans även om ni blivit bortvalda och hemskickade?

  • BeautifulLiz
    Tecum skrev 2021-12-24 10:56:45 följande:

    Det var starkt av Ellinor att svälja stoltheten och ge Filip en ny chans.. Och starkt av honom att erkänna sitt felval och våga ta ny kontakt. Lina försökte skylla på honom men erkände till slut att hon var "kär i kärleken" och att hon ville vinna mer än vara med Filip. Något vi ofta sett i programserien.

    Tydligen gjorde Lisa likadant i fjol vilket jag glömt. Alltså gav bonden en ny chans fast hon blivit bortvald och nu var de fortfarande ett par. Vad säger ni tjejer, skulle ni kunna ge honom en ny chans även om ni blivit bortvalda och hemskickade?


    Jag skulle nog ha svårt att våga tro på honom efter att ha blivit bortvald. Iallafall om det berodde på att den andra kvinnan lämnat, då blir man liksom reserven som får duga. Det skulle jag inte utsätta mig för.

    Om han själv insett sitt misstag, som Pontus gjorde, så vore möjligheten ändå större. Det beror lite på hur lång tid det tagit för honom att inse sitt misstag.
  • Tecum
    BeautifulLiz skrev 2021-12-24 11:25:33 följande:
    Jag skulle nog ha svårt att våga tro på honom efter att ha blivit bortvald. Iallafall om det berodde på att den andra kvinnan lämnat, då blir man liksom reserven som får duga. Det skulle jag inte utsätta mig för.

    Om han själv insett sitt misstag, som Pontus gjorde, så vore möjligheten ändå större. Det beror lite på hur lång tid det tagit för honom att inse sitt misstag.
    Men det är ju så i verkligheten också. man blir ihop med någon som man tror är rätt men det blir fel. Då lär man sig och försöker med någon annan. Visserligen var det dejting och pussar här men i en så speciell situation med TV-folk hela tiden är det inte lätt att tänka och känna klart.
  • BeautifulLiz
    Tecum skrev 2021-12-24 12:02:15 följande:
    Men det är ju så i verkligheten också. man blir ihop med någon som man tror är rätt men det blir fel. Då lär man sig och försöker med någon annan. Visserligen var det dejting och pussar här men i en så speciell situation med TV-folk hela tiden är det inte lätt att tänka och känna klart.
    Det är sant, men då har inte hela Sverige bevittnat att man valts bort.

    Jag skulle aldrig ens komma på tanken att medverka oavsett. Ska jag träffa någon så får det ske utan TV-kameror. Solig Fast det känns inte aktuellt, jag trivs för bra som singel numera.
  • Nandez
    Johannus skrev 2021-12-24 03:18:40 följande:
    Läste också om att Benita och Peja inte är tillsammans. Önskar av hela mitt hjärta att Benita träffar den rätte mannen i hennes liv. Hon var den enda som verkade gjord nära.

    Peja visste inte vart han stod.....Kanske att det var för mycket av tv produktions personer med och det förstörde hans vanliga liv på gården.
    Jag håller med dig
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2021-12-24 12:04:53 följande:
    Det är sant, men då har inte hela Sverige bevittnat att man valts bort.

    Jag skulle aldrig ens komma på tanken att medverka oavsett. Ska jag träffa någon så får det ske utan TV-kameror. Solig Fast det känns inte aktuellt, jag trivs för bra som singel numera.
    Aldrig att jag skulle ställa upp i tv
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-12-24 13:38:08 följande:
    Aldrig att jag skulle ställa upp i tv
    Nej, inte bara pinsamt för en själv utan även för mina vuxna barn. Min sons fru följer också BSF!

    Sen söker jag ingen heller. Glad
  • Tecum
    BeautifulLiz skrev 2021-12-24 12:04:53 följande:
    Det är sant, men då har inte hela Sverige bevittnat att man valts bort.

    Jag skulle aldrig ens komma på tanken att medverka oavsett. Ska jag träffa någon så får det ske utan TV-kameror. Solig Fast det känns inte aktuellt, jag trivs för bra som singel numera.
    Skulle heller aldrig få för mig att ställa upp. Det krävs nog en speciell sorts människor till det.

    Men det är intressant att du och andra ser det som pinsamt eller förnedrande att bli bortvald. Jag tycker mest synd om dem, Kanske för att vi män är mer vana att bli nobbade medan det är mer ovant och känsligt för en kvinna? Och det är i så fall lika pinsamt för den som valde fel. Det är trots allt en stor majoritet  deltagande bönder som INTE funnit sin livskamrat i programmet. Det är en orimlig uppgift att ställas inför flera intressanta val och sedan tvingas välja under tidspress och med ett antal kameror som följer.

    Det som möjligen ÄR pinsamt är hur vissa deltagare uppför sig, inte om de blir bortvalda eller ej. Som Heidi i detta program och vissa andra deltagare i tidigare omgångar. Som hon som gjorde sig okontaktbar och inte kom till redan.
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2021-12-24 13:40:19 följande:
    Nej, inte bara pinsamt för en själv utan även för mina vuxna barn. Min sons fru följer också BSF!

    Sen söker jag ingen heller. Glad
  • Johannus
    Tecum skrev 2021-12-24 10:48:56 följande:
    Jag fick vibbar att det inte var helt perfekt mellan dem redan i programmet. När Linda frågade om Benita var inne på att flytta ner så småningom stelnade hon till och drog till med något om att Peja kanske säljer korna och flyttar upp, vilket han avfärdade. Peja verkar velig och det finns väl en orsak att en så charmig man som han är singel. Men intrycket var ändå att Benita var den som tvekade mest. Och distansförhållanden är svårt. Det passar nog bäst för ungdomar. När man är i Pejas och min ålder gäller det att ta vara på den tid man har kvar, då vill man ha sin älskade nära.
    Håller med dig i vad du skriver.
  • Johannus
    Tecum skrev 2021-12-24 10:56:45 följande:
    Det var starkt av Ellinor att svälja stoltheten och ge Filip en ny chans.. Och starkt av honom att erkänna sitt felval och våga ta ny kontakt. Lina försökte skylla på honom men erkände till slut att hon var "kär i kärleken" och att hon ville vinna mer än vara med Filip. Något vi ofta sett i programserien.

    Tydligen gjorde Lisa likadant i fjol vilket jag glömt. Alltså gav bonden en ny chans fast hon blivit bortvald och nu var de fortfarande ett par. Vad säger ni tjejer, skulle ni kunna ge honom en ny chans även om ni blivit bortvalda och hemskickade?
    Nej jag skulle inte ge en ny chans direkt efter valet om jag var bort vald.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2021-12-24 12:04:53 följande:
    Det är sant, men då har inte hela Sverige bevittnat att man valts bort.

    Jag skulle aldrig ens komma på tanken att medverka oavsett. Ska jag träffa någon så får det ske utan TV-kameror. Solig Fast det känns inte aktuellt, jag trivs för bra som singel numera.
    Håller med dig ....Jag trivs bra som singel........Ingen man skulle orka med mitt liv som jag har haft i 7 år nu......Jobb ansvar dygnet runt 7 dagar i veckan.
Svar på tråden Bonde söker fru 2021