• Viicviic

Smärta på högra äggstocken och magen

Jag och min man försöker skaffa barn och jag har aldrig varit gravid tidigare så letar tecken.

Efter ägglossningen så har jag fått jätte ont på högra äggstocken och sidan i magen som strålar upp till under revbenet. Det gör mer ont om jag sitter för lång tid. Haft detta i 2,5 dagar nu. Idag räknas ÄL + 5. Jag kissar mer också och det känns molvärk i tjejmagen. Nu är min fråga om detta är tecken på efter befruktning eller kan detta vara urininvägsinfektion? Har inte så mycket sveda när jag kissar men känns mer värk i livmodern efter jag har kissat. Tidig tecken? Orolig här

• Svar på tråden Smärta på högra äggstocken och magen
  • Anonym (E)

Eftersom ägget inte ens har fäst i livmoderväggen så är det absolut INTE något tecken på graviditet iaf..........

• Viicviic

Nej, det stämmer. Tänker bara om det kommer smärta efter befruktiningen eller att det sker. Konstig att jag blir mer kissnödig. Måste då vara UVI..får bara vänta några till och se om smärtan är kvar

• Anonym (E)
    Viicviic skrev 2021-10-03 10:50:58 följande:

Nej, det stämmer. Tänker bara om det kommer smärta efter befruktiningen eller att det sker. Konstig att jag blir mer kissnödig. Måste då vara UVI..får bara vänta några till och se om smärtan är kvar

Nej, det gör det inte. Man kan få smärta av ägglossningen, man kan ha spänningar inför mensen. Du kanske dricker mer just nu eller äter något urindrivande utan att tänka på det, det kan vara en UVI så du får avvakta och se då.
Svar på tråden Smärta på högra äggstocken och magen