• Pamdrian

    Letrozol

    Hej alla!

    Jag är inne på min dag 3 av letrozol dubbeldos alltså (mens dag 5).

    Jag undrar ni som gått på letrozol hur många försök tog det er? Och hur gamla va / är ni?

    Och ni som går på letrozol nu vi kanske kan följas åt? Och peppa varandra under processen skulle vara jätte skönt att ha någon att prata med.

  • Svar på tråden Letrozol
  • Dljs

    Hej!

    Jag följs gärna åt. Jag är inne på min sjätte omgång, första omgången nu med dubbeldos. Blev gravid på första försöket med enkeldos men fick missfall :(. Nu är jag på cykeldag 17 och tror inte ens jag har fått ägglossning. Tog ovitrelle på cd 12, cd 11 hade jag en äggblåsa på 17mm. Känns deppigt just nu, så frustrerande när det inte ens verkar funka. Hur länge har ni försökt?

  • Pamdrian

    Vi har försökt i ett år till och från har endast kört enkel kur. Nu är det första gången jag kör dubbel dos så jag hoppas verkligen det blir något denna gång.. har du testat ägglossning test?

  • Dljs

    Håller tummarna att det fungerar för er!

    Nej det är ingen idé att testa med äl stickor dels pga min pcos men också pga att ovitrellesprutan kan ge falska utslag :)

  • Anonym (M)

    Går ni inte på ultraljud för att se att ägglossningen skett?

  • Dljs

    Nej får ultraljud efter letrozolkuren för att se om det finns en äggblåsa och sen får jag sprutan med mig hem.

  • Dljs

    Får alltså inget ultraljud efter det utan väntar på mensen (eller graviditet) och meddelar dem på kliniken då och så börjar allt om igen.

  • Pamdrian

    Hoppas verkligen det funkar för er nu håller tummarna.. jag vet att det är jobbigt det är tufft som fan att varje månad gå runt och leta symtom (gravidsymtom) och sen kommer mensen.. men man får försöka ba positiv någon gång kommer det ju att funka frågan är bara när

  • Gulgja

    Hej!

    Det finns två stycken Letrozol trådar redan som är aktiva om ni vill hoppa över dit istället så kan vi följas åt där. Jag är själv på min fjärde kur just nu och har VUL på onsdag som blir dag 12. Kram!

    Trådarna heter vår Letrozol resa och Letrozol 2021.

Svar på tråden Letrozol