• Anonym (TS)

Clearblue digital med vecko indikatir som står stilla

En stressad preggers här...
    Fick 2-3 förra måndagen 27.9 på kvällen, då i vecka 4+2. Idag i vecka 5+1 står det samma. Är detta normalt? Förväntar mig 3+ redan. Får starkt streck på vanligt grav test...  Hatar dessa veckor innan man börjar känna av graviditet. Jag fick super svagt pluss/spökstreck redan sö 19.9, bim var ca23-24. 9, ovulation antagligen 11-12.9.
    När har ni fått 3+, och har ni fått 2-3 flera gånger?

• Svar på tråden Clearblue digital med vecko indikatir som står stilla
  • Anonym (Förvirrad)

Varför skulle du testa fler än en gång....? Du vet ju redan att du är gravid.

• Anonym (TS)

För att veta att graviditeten fortskrider normalt... Att man int ebär på ett dött foster. Det är väldigt vanligt att man stressar över detta...

• Anonym (8)

Det behöver absolut inte innebära m.f. Låt oss spekulera att hcg var precis just så pass att det slog om till 2-3 i måndags. Då står den kvar på 2-3 tills man passerat gränsen för när den slår över till 3+. Det har bara gått 6 dagar och 5+1 är just precis v.6 när man "ska" få 3+. Jag har läst många inlägg om de som fått fel vecka på testen och för 99% har allt varit normalt, dvs inte m.f. Enda sättet att ganska säkert veta hur det står till är att ta hcg-prov varannan vecka. Det görs normalt sett inte såvida man inte gjort ÄD eller haft upprepade m.f. Det enda absolut säkra sättet att veta hur allt står till är VUL v.8.

• Anonym (TS)

Jo jag har läst liknande nog. Har självklart vul inbokat :). Tack för

svar!

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-03 13:08:24 följande:

För att veta att graviditeten fortskrider normalt... Att man int ebär på ett dött foster. Det är väldigt vanligt att man stressar över detta...

Men sluta testa dig för det är det som stressar upp dig! Så länge du inte får några blödningar osv så ska du självklart utgå från att allt är normalt.
  • Anonym (8)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-03 13:29:37 följande:
    Jo jag har läst liknande nog. Har självklart vul inbokat :). Tack för
    svar!
    Då håller jag en tumme! 
  • Anonym (E)

Väldigt onödigt att hålla på att testa sådär, kostar bara pengar och onödig oro!

Har du väl testat positivt en gång så är du gravid.

Veckorna stämmer inte alltid, och dessutom kan fostret ha slutat utvecklas men graviditeten fortsätter, så kallad missed abortion. Då fortsätter testen visa positivt.

Svar på tråden Clearblue digital med vecko indikatir som står stilla