När någon nära bedrar
Har er bästa vän eller liknande nära person varit otrogen mot sin partner? Hur bemötte ni det/hade ni bemött det?
Har er bästa vän eller liknande nära person varit otrogen mot sin partner? Hur bemötte ni det/hade ni bemött det?
Sagt "Usch" högt och tydligt så det inte rådde någon tvekan om min åsikt
Ja, min bästa vän. Jag lyssnade på hennes funderingar, som jag anser att en vän ska göra. Det är inte alltid svart eller vitt, och hon behövde ett bollplank och lite rådrum.. I slutändan stannade hon hos sin man. Att döma henne för att hon hamnade på villovägar en stund är inte överensstämmande med min syn på vänskap
Inte upplevt detta
När det hänt har jag förhållit mig lite olika. Det viktiga är ju...som en del inte verkar förstå, att det inte handlar om en själv.
Man måste inte döma andra för deras dåliga beslut, utan mer finnas där för dom.
Sedan är ju varje relation unik, precis som otrohet. Och man måste försöka se vad som är grunden för att det blir som det blir.
Och kanske är det så himla enkelt att det faktiskt inte angår en själv, även om man vill manifestera sina egna ståndpunkter.
Du har redan skrivit en liknande tråd, fick du inga bra svar eller vad är syftet med en till likadan tråd?
Men för att svara på frågan så hade jag inte gjort nånting, jag tycker inte man ska lägga sig i andras problem och relationer.
Du har redan skrivit en liknande tråd, fick du inga bra svar eller vad är syftet med en till likadan tråd?
Ja, min bästa vän. Jag lyssnade på hennes funderingar, som jag anser att en vän ska göra. Det är inte alltid svart eller vitt, och hon behövde ett bollplank och lite rådrum.. I slutändan stannade hon hos sin man. Att döma henne för att hon hamnade på villovägar en stund är inte överensstämmande med min syn på vänskap
När det hänt har jag förhållit mig lite olika. Det viktiga är ju...som en del inte verkar förstå, att det inte handlar om en själv.
Sedan är ju varje relation unik, precis som otrohet. Och man måste försöka se vad som är grunden för att det blir som det blir.
Och kanske är det så himla enkelt att det faktiskt inte angår en själv, även om man vill manifestera sina egna ståndpunkter.
Min lojalitet till min vän är större än den till hennes man. Det är hennes ensak och jag finns där som ett stöd om hon behöver. Jag tar för givet att det finns en annan orsak till att hon är otrogen än att hon är en kall och självisk person, för sådana vänner beblandar jag mig inte med.
Jag har inte gjort någonting men värderat om vänskapet.
Det är riktigt ruttet att blanda in någon annan i sina lögner.
Jag berättade för vännens partner och sa upp vänskapen.
Min lojalitet till min vän är större än den till hennes man. Det är hennes ensak och jag finns där som ett stöd om hon behöver. Jag tar för givet att det finns en annan orsak till att hon är otrogen än att hon är en kall och självisk person, för sådana vänner beblandar jag mig inte med.
Då behöver du nog omväderna alla dina vänner som varit otrogna eftersom det inte existerar någon annan orsak till otrohet annat än just feghet och egoism. För oavsett vilka sk andra orsaker som kan ligga till grund till att personen var missnöjd så var det ingen som helst ursäkt för personens otrohet för det går liksom att hantera missnöje på betydligt bättre sätt än att ge sig ut på knullturné.
I stor sett alla förhållanden har sina ups and downs men alla springer ju inte runt och är otrogna så fort de blir missnöjda med något, eller hur? Alltså kan man inte påstå att missnöje med sitt förhållande är en "anledning" till otrohet för minst lika många i samma situation låter ju bli. Så den ENDA verkliga anledningen till otrohet är brister hos den varit otrogen. Att personen är feg och egoistiskt och VALDE otrohet när hen kunde valt något annat sätt istället.