• Hunny B

Åka på en resa istället för att köpa julklappar till barnen

Köper inga julklappar till barnen i år. Lägger undan pengar till en resa istället. 
    Jag beställer biljetten till den 23 december. Då säger jag till sambon att jag går en promenad. Då åker jag iväg på min resa till en solig strand. 
    Han får stå där ensam med ungarna och utan julklappar. Ungarna kommer grina och vara hungriga
    Sedan sitter jag på stranden och dricker en kall apelsinjuice

• Svar på tråden Åka på en resa istället för att köpa julklappar till barnen
  • Anonym (Q)

Jag antar att du driver med oss då ingen kan vara ett så stort ego. Varför skulle barnen inte få julklappar för att du vill på semester? Om det är dina barn så kan du inte vara så ego.

• Fiona M
    Tow2Mater skrev 2021-10-07 01:50:05 följande:

pengarna från tomglasen? ha ha

• Anonym (Semester is da thing!)
    Hunny B skrev 2021-10-07 00:16:33 följande:

Köper inga julklappar till barnen i år. Lägger undan pengar till en resa istället. 
    Jag beställer biljetten till den 23 december. Då säger jag till sambon att jag går en promenad. Då åker jag iväg på min resa till en solig strand. 
    Han får stå där ensam med ungarna och utan julklappar. Ungarna kommer grina och vara hungriga

En apelsinjuice?
    Ta en fet GT istället vetja och njut av lugnet, glöm inte att stänga av mobilen.
  • Minimalen

Det blir nog kallt om lilla stjärten när du kommer hem till Sverige och får sova på en kall parkbänk. För mannen lär nog inte släppa in dig. Släpper han in dig så lär det bara för att städa upp efter deras röjarfest. Nej stanna du i grottan och fira jul. Du behöver inte köpa julklappar för vad jag har hört så anser troll att julklappar är förolämpning.

• Anonym

Jag ska också följa detta exempel!

• Anonym (Ö)

Får intrycket att du har goda skäl TS. Kör på! Hoppas du får en underbar resa.

• Anonym (Milla)

Jag tycker du ska säga det till dem. De kommer antagligen inte tro dig och stå där med långa ansikten när de inser att det var sant.

Hur gamla är barnen?

• Anonym (freeeeedag är här!)
    Hunny B skrev 2021-10-07 00:16:33 följande:

Så barnens andra förälder är inte kapabel att fixa julklappar till barnen? 

Nåväl,  vad vill du med denna tråd TS - jag har försökt men förstår verkligen inte.

Aha jag vet - det är ju freeeeedag 
  • Anonym (Troll)

Hm, tyvärr väldigt genomskinligt ts =/ Jag är besviken. Not popcorn worthy...

• Minimalen
    Anonym (freeeeedag är här!) skrev 2021-10-08 16:44:32 följande:

Så barnens andra förälder är inte kapabel att fixa julklappar till barnen? 

Nåväl,  vad vill du med denna tråd TS - jag har försökt men förstår verkligen inte.

Aha jag vet - det är ju freeeeedag 

Men ts skrev tråden natten till Torsdagen. Hon tror nog att vi ska gå på det.
Svar på tråden Åka på en resa istället för att köpa julklappar till barnen